תמונה מהסניף
תמונה מהסניףעצמי

בית הכנסת של סניף בני עקיבא ברמת גן, הפך לבית הכנסת השכונתי לתושבים שברובם אינם שומרים תורה ומצוות.

זאת בעקבות יוזמה של בוגרי הסניף, לקיים תפילות חוויתיות בנוסח קרילבך, דבר תורה קצר וקידוש בכל ערב שבת ולהזמין את תושבי השכונה להצטרף. היוזמה הפכה להצלחה ומידי שבת פוקדים את בית הכנסת עשרות תושבים, מדריכים, בוגרים וחניכים.

"ביום כיפור עשינו תפילה המונית לכלל הציבור בשיתוף ארגון צהר בבית הכנסת של הסניף, 200 מתפללים הגיעו לתפילה, לא היה מקום לשבת. בסיום התפילה העברנו דף אליו נרשמו אנשים שרצו לבוא בכל שבת מברכין לתפילת ערב שבת בנוסח קרילבך וכך החלה היוזמה להתגלגל", מספר עידן רובין, מיוזמי הרעיון. "עשינו רשימת תפוצה ולפני כל תפילה העברנו הודעה עם תזכורת על התפילה שעתידה להתקיים, אנשים התחילו להעביר את זה הלאה והתפילה עברה להיות מידי ערב שבת. אנחנו שומעים תגובות טובות, יש זוג גרים שיצאו מתהליך הגיור בטעם מר והם סיפרו לנו שזה פתח אותם חזרה אל הדת, הם בעצמם מעודדים אנשים להצטרף ולבוא. המטרה היא לקדש שם שמים, אנחנו לא מתבישיים בדרך שלנו והכל נעשה בצורה מושכלת תוך התייעצות עם גורמים רלואנטיים כמו הרב הראשי של רמת גן, הרב יעקב אריאל".

רובין, מיוזמי הרעיון הוא בן 22, נשוי להדר שהדריכה בעבר בסניף. רובין בעצמו הגיע מהעולם המסורתי, תוך התקרבות לעולם הדת בתקופת התיכון.

אתה חושב שיזמת את הרעיון, דווקא מפני שעברת תהליך של התחזקות?

"לא חשבתי על זה עד עכשיו, אבל אני מניח שכן. כשמגיעים מהעולם הזה מבינים הרבה דקויות, כמו לקבל כל אדם בחיוך, בשמחה, בברכת שבת שלום. אני זוכר את עצמי מטייל בבתי הכנסת, היו בתי כנסת בהם היה יותר קל ונוח להשתלב וכאלה שפחות, אז יש הפקת לקחים מאותה תקופה".

יש רצון להרחיב את העשייה?

"אנחנו בדיוק בנקודת בירור לאן אנחנו רוצים לנתב את העשייה, יש כאלה שרוצים להוציא את זה החוצה, להמשיך את זה הלאה ויש כאלה שרוצים להשאיר את זה כפי שזה באופי חם ומשפחתי. אני בדעה להוציא את זה החוצה ולשאוף למרכז יהודי תוך בירור מה מתאים לציבור שנמצא בסביבה".