כבר אי אפשר להיות עצוב? טיבי
כבר אי אפשר להיות עצוב? טיביפלאש 90

חבר הכנסת, אחמד טיבי, הסביר את הסיבות שהניעו אותו להתפרץ ולעזוב את המליאה בישיבת הכנסת החגיגית לכבוד ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר.

טיבי אף תקף פעם נוספת את ישראל על היותה לדבריו מדינה המיישמת מדיניות מפלה כלפי האזרחים הערבים פלסטינים ואפרטהייד כלפי הפלסטינים.

בראיון לאיוואן סולומון מ-CBC רשות השידור הציבורי הקנדית (20 בינואר) אמר חה"כ טיבי, כי נאומו של רה"מ סטיבן הרפר בכנסת היה "מוטה" ותיאר את ישראל ב"אופן בלתי מאוזן".

לדבריו, הערבים – פלסטינים בישראל המהווים 20 אחוזים מהאוכלוסייה "סובלים מאפלייה", שכן "הדמוקרטיה בישראל היא דמוקרטיה אתנית".

"קנדה היא דמוקרטיה ולתושבים זכויות שוות ללא קשר לרקע האתני שלהם. כאן קיימת בעייה בנושא זה", אמר חה"כ טיבי והוסיף, כי המדיניות הקנדית "מוטה, לא מאוזנת וזו הסיבה מדוע לקנדה יש תפקיד שולי במזרח התיכון".

חה"כ טיבי ציין בחר לעזוב את המליאה עם חברו לסיעה חה"כ טלב אבו עראר (הנמנה על התנועה האסלאמית המזוהה אידיאולוגית עם האחים המוסלמים) "כדי לומר שאנו מאוד לא מרוצים מהאמירות והמדיניות של רה"מ הרפר. היה זה צעד דיפלומטי. זו מחאה לגיטימית בכל פרלמנט".

עוד קבל טיבי על כך שרה"מ הרפר לא הזכיר את ההתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. "כאשר אתה שולט, מפלה, כובש אדמות ושם אותם (את הפלסטינים) בפינה ללא כל זכויות בסיסיות, אתה בדרך זו שולט ומקיים אפרטהייד בשטחים הפלסטיניים הכבושים... אם הוא (הרפר) מדבר על חירות, מדוע הוא התעלם לחלוטין מהחירות של הפלסטינים החיים תחת כיבוש? זה מוסר כפול".

דבריו של רה"מ הרפר בנוגע לדמוקרטיה הישראלית ולאנטישמיות המודרנית זכו לביקורת של חה"כ טיבי. "האם אתה מסכים בנסיבות כלשהן לחיות תחת כיבוש ואז מישהו אומר שזו דמוקרטיה? זו לא דמוקרטיה. אנו חיים מיום ליום כאן. הפלסטינים תחת כיבוש חיים מיום ליום, וטוענים, שאין קשר בין השטח הכבוש לאנטישמיות... "מה הקשר? אם אתה מבקר את המדיניות של ישראל אתה מדי מקוטלג כאנטישמי. זו הלוגיקה המעוותת של הרפר".

הפתרון על פי דבריו של טיבי ל-CBC מצוי בשינוי אופיה של מדינת ישראל. "אנו אזרחים של המדינה הזו. אנו התושבים המקוריים... ישראל צריכה להגדיר את עצמה כמדינה של כל אזרחיה. קיימים שני לאומים בישראל. אחד הוא הרוב היהודי והשני הוא המיעוט הערבי פלסטיני. איננו שקופים... אנו קהילה, אנו מיעוט ואנו מיעוט לאומי. לומר שישראל היא מדינה יהודית היא התכחשות לקיום שלנו... ואני לא אקבל זאת".

יש לציין, כי חה"כ טיבי נמנה על סיעה רע"מ-תע"ל, שראשיה הביעו בעבר תמיכה בהקמתה של ח'ליפות (מדינה) אסלאמית, רואים בכל שטח ארץ ישראל אדמה אסלאמית (ווקף אסלאמי), שוללים את הזכות הדתית ההיסטורית של העם היהודי בארץ ישראל, מגדירים את הטרוריסטים הפלסטינים שהורשעו בדין, מרצים עונשי מאסק וגאים בפעולות הטרור והרצח שביצעו כ"אסירי חירות" הזכאים להיות משוחררים ללא דיחוי מהכלא.

בחודש ספטמבר 2013 ערך חה"כ טיבי ביקור במסגד אל-אקצה את ותקף את הצעדים שנקטה המשטרה שאפשרו ליהודים להיכנס להר הבית במהלך חג הסוכות, בטענה שליהודים אין כל זכות להתפלל במקום בהיותו "אסלאמי".

סגירת שערי אל-אקצה בפני מוסלמים, אמר חה"כ טיבי, הוא בגדר הסלמה וניסיון הדרגתי לשינוי המצב הקיים לקראת יישומו של מודל מערכת המכפלה במסגד אל-אקצה, ולכך, הדגיש, מתנגדים כל המוסלמים והערבים. "מסגד אל-אקצה הוא מקום תפילה למוסלמים בלבד. נקודה! ולא לאחרים", אמר חה"כ טיבי. "אנו סמוכים ובטוחים בכך (ש"הכיבוש" הישראלי של ירושלים יגיע לקיצו) וקולנו יעלה כאן במסגד אל-אקצה, ואנו לא לא נתיר לאלה (ליהודים) לטמא אותו (את מסגד אל-אקצה)", הדגיש.

לא מכבר (27 בדצמבר 2013) הביע חבר הכנסת, איבראהים צרצור, ראש רשימת רע"מ תע"ל, הפיץ הודעה רשמית לאמצעי התקשורת תחת הכותרת "היו ברוכים האחים המוסלמים", ובה הוא הביע הזדהות עם מצעה הרעיוני של תנועת האחים המוסלמים.

"כבוד עצום לי שאין למעלה ממנו להשתייך לתפיסה הרעיונית של קבוצת האחים המוסלמים, וגם אם איננו חלק מהארגון בגלל המצב המיוחד בו אנו חיים כחברה ערבית מוסלמית בתוך הקו הירוק (חה"כ צרצור מתכוון לשטח מדינת ישראל), שהיא חלק מהעם הפלסטיני והאומה הערבית והאסלאמית", כתב חה"כ צרצור.

חה"כ צרצור תקף את שר ההגנה המצרי, עבד אל-פתאח סיסי על פעילותו נגד האחים המוסלמים במצרים, ועל "הידוק היחסים עם אויבי האומה והמולדת והתיאום הנאמן איתם בכל החזיתות, ובכללן חזית פלסטין". מדברים אלה עשוי להשתמע, כי חה"כ צרצור מאשים את סיסי בשיתוף פעולה עם ישראל ב"חזית פלסטין", ומכאן שישראל נכללת בהגדרה של "אויבי האומה והמולדת". כאמור חה"כ צרצור לא הבהיר במפורש אם הוא רואה בישראל "אויב".

בשנת 2010 חזר חה"כ צרצור והביע תמיכה בהקמתה של ח'ליפות אסלאמית שתאחד את כל המוסלמים תחת מדינה אחת ושלטון אסלאמי. לדבריו, "הסכסוך הישראלי פלסטיני הנוכחי אינו סכסוך קטן שיסתיים בהנפת הדגל הפלסטיני היחיד על אדמת המולדת, עניין שאינני סבור שיתרחש אלא כאשר יונף דגל אחד על כל השטחים הגיאוגרפיים הערביים כמדינה אחת שתגבש את אחדות האומה כפי שרצו בורא עולם והנביא (מוחמד)".