מזה מספר חודשים מתקיים מיזם ייחודי בשיתוף של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים לחברת Laboratoire QuantUp הצרפתית.

במסגרת המיזם פועלת בתחומי הקמפוס של מכון לב בירושלים שלוחה של החברה הצרפתית תחת השם QuantUp, ומרבית עובדיה הינם סטודנטים, בוגרים וחברי סגל של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה. החברה פועלת תוך שיתוף פעולה עם המחלקות והמכונים השונים של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה, ובעיקר עם המחלקה לפיזיקה יישומית ואלקטרו-אופטיקה.

חברת QuantUp כאמור הינה חברה צרפתית, שמספקת שירותי מיקור חוץ לאקדמיה ולתעשייה בארץ ובעולם. החברה מתמחה בתחומי מחקר שונים דוגמת אופטיקה, פיזיקה של חומרים, סימולציה ותוכנה. תחומי פעילותה כוללים, בין השאר, ביצוע מחקרים בסיסיים בשיתוף עם מוסדות אקדמיים, תעשייה והספקת שירותים - החל מהנדסת מוצר חדש, יצירת אב טיפוס ופיתוח לכדי מוצר סופי, וכלה בשירותי פטנטים.

"במהלך השנים האחרונות עשינו מאמצים רבים על מנת לקדם את נושא המחקר וליצור הזדמנויות חדשות", מציין מנכ"ל בית הספר הגבוה לטכנולוגיה, שי גלבוע, ומוסיף: "שיתופי פעולה בין מוסדות אקדמיים לחברות שונות קיימים מזה שנים, אולם חברת QuantUp היא מיזם ייחודי וראשון מסוגו לאור העבודה שכלל פעילותה בארץ מתנהלת במסגרת מוסד אקדמי תוך שהיא מעסיקה סטודנטים ובוגרים של המוסד".

במסגרת המיזם הייחודי מציעה חברת QuantUp מלגות לסטודנטים הלומדים לתואר שני ומקיימת פרויקטי מחקר ופיתוח משותפים עם חברי סגל במכון. החברה גם מציעה פרויקטים מחקריים לסטודנטים הנמצאים בשנה השלישית והרביעית ללימודיהם, ובכך מסייעת להם להשלים את התואר ומקלה על השתלבותם בעבודה, כל אחד בתחומו.

"המיזם נולד מתוך רצון להקים במכון מרכז פיתוח שיביא לקידום אקדמי, מחקרי ומקצועי", מציין ד"ר יואל אריאלי, ראש החוג לפיזיקה שימושית ואלקטרו-אופטיקה בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה, ומוסיף: "עבודתם ופעילותם של הסטודנטים והבוגרים במסגרת החברה מאפשרת להם לצבור ניסיון מעשי ולהשתלב לאחר מכן בתעשייה עם ניסיון מוכח ומשמעותי. בנוסף, החברה מאפשרת לסטודנטים וחוקרים להזרים אליה רעיונות ולפתח אותם במסגרת שמספקת הן את המימון הדרוש והן את הידע והסביבה העסקית".

בין הפרויקטים והפיתוחים שמקדמת החברת בימים אלה בשיתוף עם המחלקות השונות בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה ניתן למצוא מכשיר קוצב לב המסונכרן לפי כמות 2CO בדם, מכשיר רפואי לבדיקת נוזלים במוח, חיישן לחץ המבוסס על סיבים אופטיים, פרויקטים לאבטחת תקשורת, פיתוח מנוע חיפוש מקצועי, פיתוח שיטות למודולטור אופטי ועוד. בנוסף, כחלק מפעילותה החברה מפתחת עבור חברות מרחבי העולם פרויקטים בפיזיקה שימושית של חומרים, אופטיקה, מערכות בקרה המבוססות על שיטות אופטיות, פתרונות כימיים לתעשיית הפלסטיק ועוד. מנהלי החברה מציינים, כי הם מחפשים תמיד צעירים מוכשרים נוספים שיצטרפו לחברה ויתרמו לפעילותה והתקדמותה.

"מרבית העוסקים בתחום ההנדסה והטכנולוגיה חולמים להיות חתומים על האקזיט הבא", מציין שי גלבוע ומוסיף: "שיתוף הפעולה שלנו עם חברת QuantUp מאפשר לסטודנטים ולבוגרים שלנו להתקרב בצעד אחד אל החלום כבר במהלך לימודיהם. המיזם הוא צעד אחד מיני רבים שאנו מוציאים אל הפועל על מנת לייצור עבור הסטודנטים והסטודנטיות שלנו סביבת לימודים המאופיינת בחדשנות מתמדת המתאימה עצמה למגמות העדכניות ולצרכי בתעשייה".