Egypt demonstrations
Egypt demonstrationsReuters

הפגנות רחבות היקף התקיימו בקהיר ובערים נוספות במצרים לציון יום השנה השלישי למהפכת ה-25 בינואר 2011 שהביאה להדחתו של הנשיא חוסני מובארק ולעליית האחים המוסלמים לשלטון לאחר ניצחונם בבחירות ב-2012.

ההפגנות נערכו בעיקר במחאה על ההפיכה הצבאית ביולי 2013 שהביאה להדחת שלטון האחים המוסלמים, למעצר הנשיא מוחמד מורסי, ועוד אלפים ממנהיגי התנועה ופעיליה.

על ההפיכה פיקד האיש החזק של מצרים שר ההגנה עבד אל-פתאח סיסי בתמיכת הזרם המרכזי של התנועה הסלפית ובתמיכה של סעודיה ומדינות נוספות במפרץ הפרסי שחששו מהקו הפרו איראני של משטר מורסי.

על פי דיווחי סוכנויות הידיעות שבעה אנשים נהרגו במהלך העימותים עם כוחות הביטחון, ובמהלך היומיים האחרונים נרשמו חמישה פיגועי טרור שכוונו נגד יעדים ביטחוניים. ביום שישי פוצץ מטען רב עוצמה סמוך למפקדת של המודיעין בקהיר, ונטילת האחריות נמסרה בשם ארגון הפועל בהשראת אל-קאעידה.

ביום שבת בבוקר התפוצץ מטען נפץ קטן סמוך למרכז האימונים של משטרת קהיר, אך לא נגרם נזק. בחצי האי סיני דווח על הפלת מסוק צבאי והריגתם של 5 חיילים. המשטר מאשים באחריות להפרות הסדר ולפיגועים את האחים המוסלמים ואת טורקיה בת בריתו העיקרית של הארגון.

לא מכבר אושרה במשאל עם וברוב עצום החוקה החדשה של מצרים, שזכתה לברכת התנועה הסלפית. האחים המוסלמים החרימו את משאל העם בניסיון למנוע מתן לגיטימציה לבחירות החדשות המתוכננות לפרלמנט המצרי, אשר לקראתן עשוי שר ההגנה סיסי להציג מועמדות לנשיאות.