"גוש עציון הוא בית לכל ישראלי"
צולם ע"י המועצה האזורית גוש עציון

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) סיירה היום (ראשון) בגוש עציון.

"מרגש מאוד לגלות דברים כל כך נפלאים שמתרחשים כל כך קרוב אליך, למרות שאתה חושב שאתה כבר מכיר את הכול".

מועלם-רפאלי החלה את הסיור במפגש עם תושבים מהישוב אבי הנחל בדרום מזרח גוש עציון, התושבים סיפרו לחברת הכנסת על הקמתו של הישוב ועל הסוגיות עימן הם נדרשים להתמודד כישוב צעיר. הישוב מצוי על אדמות מדינה ותושביו הקימו בו מעון וגן ילדים. בישוב שואפים להרחיב את הבנייה בישוב ואף להתחיל בבניית בתי הקבע. ח"כ מועלם הבטיחה לסייע לתושבי הישוב בתנופת הפיתוח בה הם נמצאים.

משם נסעה ח"כ מהבית היהודי מלווה במנהל עמותת התיירות של גוש עציון, גד כהנא אל ציר גוש עציון ים-המלח. במועצה האזורית גוש עציון שוקדים בשיתוף החטיבה להתיישבות ומשרדי ממשלה את הכשרתה של דרך נופית שתחבר את גוש- עציון ושפלת יהודה אל ים המלח בנסיעה קצרה.

התחנה הבאה הייתה פארק התעשייה של גוש עציון שם התקיימה מפגש עם ראש המועצה, דוידי פרל, וסגנו משה סוויל, וכן נציגים מהחברה לפיתוח גוש עציון. נציגי החל"פ פנו לח"כ מועלם בבקשה לסייע בפיתוח של אזור התעשייה מול משרד הכלכלה (תמ"ת).

משם המשיך הסיור לחוות מרעה גבעות, המצויה ביער גבעות ומוחזקת בידי שתי משפחות שנמצאות במקום במטרה למנוע גניבות עצים שבוצעו על ידי פלסטינים במשך שנים. המשפחות זקוקות לסיוע ותמיכה כספית וכן עזרת מתנדבים בשמירה על החווה בשעות הלילה ובעזרה בעבודות המשק המקומי.

כמו כן, תצפתה ח"כ מועלם אל התוואי המתוכנן של כביש עוקף אל-ערוב שאמור להקל את הגישה לישוב כרמי צור, ולגוש קריית ארבע- חברון. תוואי הכביש המתוכנן הוכר במשרד הביטחון, אך טרם תוקצב ע"י משרדי הממשלה השונים, כאשר הנסיעה היום יומית בכביש הנוכחי הינה בגדר פקוח נפש שכן מתקיימים מדי יום זריקות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבים ישראלים

התחנה האחרונה הייתה בישוב שדה בועז הסמוך לנווה דניאל שם מתגוררת ח"כ מועלם.

ח"כ שולי מועלם אמרה בסוף הביקור "מרגש מאוד לגלות דברים כל כך נפלאים שמתרחשים כל כך קרוב אליך, למרות שאתה חושב שאתה כבר מכיר את הכול. מדהים לראות את התנופה שקיימת. כתושבת גוש עציון אני מכירה מקרוב את המערכות השונות והפעילות המבורכת בכל תחום, במיוחד שמחתי לשמוע היום על שלושה נושאים המבשרים התרחבות.

נחשפתי היום לקומה נוספת של הרחבת ההתיישבות בצד המזרחי של גוש עציון ביישוב אבי הנחל ובמעלה עמוס. קיבלתי סקירה על הרחבת המיזמים התיירותיים בגוש. אין ספק שקיץ 2014 תהיה עונה חמה. והאחרון הוא פארק התעשייה. בניגוד לדעה הרווחת היום ישנם יותר ויותר מפעלים ישראלים העוברים לפארק התעשייה בגוש עציון.

עוד הוסיפה מועלם "אני מקווה שממשלת ישראל והבית היהודי בפרט ימשיך וידאג להמשך צמיחתו ושגשוגו של מפעל ההתיישבות בגוש עציון. התיישבות, תיירות ותעשייה. גוש עציון על המפה."

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש -עציון אמר "אנו שמחים לארח את ח"כ שולי מועלם רפאלי שהיא גם תושבת גוש עציון. קשרינו הדוקים איתה ובכל זאת היא ביקשה לראות מקרוב את ההתפתחות והתנופה בגוש עציון. על גבי הקומה החינוכית והערכית שאנו מקיימים בגוש עציון אנו מקימים קומה נוספת של בניין הארץ במובן הכלכלי והתיירותי. שולי מסייעת לנו רבות ואני בטוח שעוד תמשיך ותסייע לנו בהמשך הדרך".