יעלון בטקס. הבוקר
יעלון בטקס. הבוקרצילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בטקס לציון יום השואה הבינלאומי במכון "משואה", כי "אני עומד מולכם כאן היום כשר הביטחון של מדינת ישראל, שהוקמה בשם ההבטחה והנדר: לעולם לא עוד".

לדברי יעלון, "העם היהודי, שהצמיח מתוך אסונו פלא אנושי ולאומי אשר ספק אם היה דומה לו בהיסטוריה האנושית, בדמותה של מדינה עצמאית ואיתנה, ממשיך לדאבון הלב להתמודד עם גזענות ואנטישמיות". 

"גם במאה ה-21 אנו ניצבים בפני אתגרים לא פשוטים, שהמרכזי שבהם הוא חוסר הנכונות להכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים כבית הלאומי היהודי, כמדינת הלאום של העם היהודי", הוסיף יעלון, "הקולות הללו מגיעים, באופן בוטה ונטול כל בושה, ממדינות ומגורמים שונים במזרח התיכון, שחלקם קורא במפורש למחיקתה מהמפה של ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

יעלון הדגיש, כי "ברשות הפלסטינית, שראשיה מציגים חזות של מי שחותרים להסכם שלום עימנו, נמשכת הסתה קשה ובלתי נסבלת נגד מדינת ישראל והעם היהודי. ההסתה הזו באה לידי ביטוי במערכת החינוך ובכלי התקשורת, נוטפת שנאה וארס שאמורות להחריד כל בן אנוש, מעצבת דור נוסף של ילדים פלסטינים להתייחס לגירוש ולהשמדת היהודים כאל אפשרות ריאלית, במקום לחנך אותם לתרבות של שלום ודו קיום לצד מדינת ישראל".

"יום השואה הבינלאומי הוא הזדמנות ערכית ומוסרית עבור הקהילה הבינלאומית ומדינות העולם החופשי, שישראל היא חלק בלתי נפרד מהן, לעמוד כחומה בצורה אל מול תופעות קשות אלו, ולומר בקול רם וברור: לא עוד! לדרוש את הפסקת ההסתה הקשה נגד מדינת ישראל. להבהיר באופן חד משמעי כי לא נסכים לכפל לשון, לניסיונות להחרים את ישראל, לפעול נגדה במוסדות בינלאומיים ובמקביל לפזר הצהרות שווא על רצון לשבת אל שולחן המשא ומתן ולהגיע לשלום, שאנו במדינת ישראל מייחלים לו ומתפללים למענו, ונמשיך לעשות רבות כדי לנסות להשיגו עם מדינות האזור ועם שכנינו הפלסטינים", חתם יעלון את נאומו.