הובאו למנוחות שלושת הנרצחים בפיגוע הרצחני אתמול באיתמר. מסע הלווייתו של אברהם סיטון, בן ה17, תלמיד הישיבה התיכונית \"חיצים\" , יצא מישיבת מרכז הרב בירושלים. הוא נטמן בבית העלמין בשילה. נתנאל ריאחי, שנרצח אף הוא באיתמר, ניטמן בהר המנוחות בירושלים. גלעד שטיגליץ, בן 16, מיקיר נקבר בבית העלמין בברקן.

הנערים נרצחו הלילה מירי מחבל שחדר ליישוב איתמר בשומרון. סמוך לשעה 23:00 הגיע המחבל למגרש הכדורסל של ישיבת \"חיצים\" ביישוב ופתח באש לעבר קבוצת נערים ששיחקה במקום. המחבל הגיע הכפר בית פוריק הסמוך. צה\"ל בודק אם המחבל הוא תושב הכפר או שהגיע משכם והשתמש בכפר כתחנת מעבר לביצוע הפיגוע.

סא\"ל במיל\' הרב אבי רונצקי סיפר לכתב ערוץ 7 כי מתחקיר ראשוני של האירוע נראה שהמחבל הכיר היטב את מבואות היישוב ואת קרית החינוך. עוד עולה מהתחקיר כי המחבל עלה מאזור דיר כבשים בפאתי היישוב והתקדם לעבר המגרש כדורסל. באותה העת שיחקו תלמידי הישיבה התיכונית במקום. לדברי הרב רונצקי המחבל פתח באש לעבר התלמידים ופגע בשלושה מהם. הנערים נסו לכיוון הפנימיה של הישיבה והמחבל רודף אחריהם.

כתבנו קובי פינקלר מדווח כי אחד הנערים, נפצע אנושות ונפטר לאחר מכן מפצעיו. מדובר בגלעד שטיגליץ, בן 15 מיקיר. המחבל ירד אל מבני הקרוואנים של פנימיות הישיבה ופתח באש לעבר תלמידים נוספים במקום. מן הירי נרצחו שניים, נתנאל ריאחי, בן 17 מכוכב יעקב, ואברהם סיטון, בן 18 משילה. שניים אחרים נפגעו באורח קל עד בינוני, והם מאושפזים בבית החולים שיבא בתל השומר.
שומר קרית החינוך אריה קליימן שמע את הירי והתקדם לעבר מבני הפנימיה. כשזיהה את המחבל, ירה לעברו אך לא פגע. הוא צמצם את המרחק למחבל תוך כדי שהוא תופס מחסה. הוא ירה לעבר המחבל ופגע בו. מיד לאחר מכן הגיעו למקום סייר היישוב יאיר אליהו והרב ניצן ימין (מ\"פ בצנחנים) והרגו את המחבל.

כוחות צבא גדולים הגיעו ליישוב ופתחו בסריקות נרחבות מחשש שבמקום ישנם מחבלים נוספים. צוותי מד\"א טיפלו בפצועים ופינו אותם לבתי חולים. רופא צבאי קבע את מותם של שלושת הנערים שנפגעו אנושות.

מוקדם יותר נרצח אלברט מלול הי\"ד, תושב ירושלים, בפיגוע ירי שהתרחש ליד צומת ה T, בדרך לעפרה. בפיגוע נפצע עוד אזרח ישראלי באורח קל. יצוין כי הירי מן המארב בוצע באזור שבו נרצח אסף הרשקוביץ הי\"ד מעפרה לפני שנה.

זמן קצר לאחר הפיגוע התכנסו תושבי עפרה לדיון חירום כדי להחליט על צעדי מחאה לנוכח העובדה כי הפיגוע התרחש באותו מקום בו נרצח אסף הרשקוביץ הי\"ד לפני שנה.

מאז רצח הרשקוביץ אירעו בנקודת המפגש שבין כביש 60 לבין הכביש המוליך לכפר דיר דבואן, מתקפות ירי רבות, אך לא ניתן מענה בטחוני לכך כנדרש.

גדודי חללי אל אקצה, ארגונו של ערפאת, קיבל עליו את האחריות לביצוע שני הפיגועים הרצחניים.