בתחילת שבוע ניגשו תלמידי ישיבת ההסדר בינות ברעננה ללמד יהדות בבית ספר ממלכתי בעיר, פעילות זו היא אחת מיני רבות של הישיבה עם הקהילה החילונית בעיר, בכדי לחזק את הזהות היהודית במקום.

"אחד מבתי הספר הממלכתיים בעיר, פנה אלינו בבקשה לשלוח אליו תלמידי ישיבה, שיראו לתלמידים שיחגגו בר מצווה כיצד מניחים תפילין, איך שמים טלית וידברו איתם על יהדות", מספר הרב חיים רטיג, ראש ישיבת ההסדר שקיימת מזה 11 שנים.

"התלמידים קיבלו מראש רקע, יש בבית הספר גם חדר מורשת והם בהחלט משקיעים בנושא, זה לא כך בבתי ספר אחרים בעיר. המפגש של תלמידי הישיבה עם תלמידי בית הספר היה מוצלח מאוד, התלמידים התעניינו, שאלו שאלות. וגם התלמידים שלי מאוד התרשמו מהרמה של הילדים, מההתעניינות ומאוד נהנו ללמד אותם".

זהו אינו המפגש היחידי של תלמידי הישיבה עם אנשים שאינם שומרים מסורת, אלו פוגשים אותם בפעילויות שהישיבה עושה לכלל הציבור, התלמידים מנסים לעשות הכל ברגישות הראויה.

הרב רטיג מנחה אותם כיצד לפעול, זאת בניסיון אישי שלו, בתור אחד שלמד תקופה בחייו בבתי ספר חילוניים, "יש מפגשים מאוד מעניינים בין התלמידים בישיבה לחבר'ה שאינם שומרים תורה ומצוות וגם עם כאלה שחוזרים בתשובה. אחד הדברים שעשינו השנה זה הדלקת נרות חנוכה אצל משפחות בעיר, התלמידים עברו מבית לבית, דפקו והציעו לעשות הדלקת נרות משותפת.

היו הרבה שלא רצו, וגם כאלה שהסכימו לשתף פעולה. כשאנחנו נגשים לעבוד עם נוער או תלמידי יסודי אנחנו נזהרים יותר, אנחנו לא רוצים שזה ייתפס כמיסיונריות ויצור בהלה בקרב ההורים, אחרת זה עלול להיראות כלא כוחות, כלא שווה, אנחנו מול התלמידים. אנחנו עושים הכל ברגישות, בצורה של תאיים. יש בישיבה שלנו לימוד אינטנסיבי ולצד זה, ברוך ה' יש לנו מגוון פעילויות מהסוג הזה, רעננה זו חזית להתמודדות עם הזהות היהודית".