המונים הכותל המערבי

אלפי בני אדם הגיעו הערב (חמישי) לרחבת הכותל המערבי בירושלים, להתפלל לביטול הגזרות על ארץ ישראל.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר יו"ר תנועת 'קוממיות', הרב מוסא כהן, כי התפילה היא ביטוי לעובדה שהציבור מתחיל להתעורר ולהתקומם נגד המשא ומתן המדיני, "הציבור מבין שמשהו קורה".

הוא הסביר כי הציבור לא יודע מה המהלכים מאחר שהכל נעשה מתחת לפני השטח, "אבל איך שלא נסתכל על זה, זה יכול ללכת למקום לא טוב". כהן ציין כי התפילה היא חלק מסדרת פעילויות בהן פעילים עמדו בצמתים לפני מספר שבועות וצעדת ארץ ישראל שתיערך בעוד כשבועיים.

"היה ניתן לראות על הציבור - גם לפי כמות האנשים הגדולה וגם לפי הבעות הפנים, שאנשים מבינים שמשהו משמעותי מתרחש". 

בין המתפללים - שרים וחברי כנסת מהקואליציה, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, חברת הכנסת אורית סטרוק וחבר הכנסת מוטי יוגב. התפילה נערכה בהובלת הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור והרב שמואל אליהו. 

ההחלטה על קיום התפילה, ציין כהן, התקבלה רק לפני כשבוע, "יצאנו בפרסום, הקמנו חמ"ל במשרדי 'קוממיות' לטובת ארגון אוטובוסים וקבוצות, מספר צוותים ארגנו את הגעתם של התלמידים. ראינו שישנה התעוררות ונכונות להיות חלק. היו אפילו מנהלים ששאלו למה לא עושים יותר מזה".

יו"ר קוממיות הודה לכל מי שסייע לארגון התפילה והדגיש, "מטרת התפילה היא כלפי שמיא וגם אמירה לציבור להתעורר. אנחנו קוראים לציבור להיות שותפים בהמשך הפעילות".