ח"כ שקד בראיון לערוץ 7
ח"כ שקד בראיון לערוץ 7ערוץ 7

במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 אמש (חמישי) ניסו לעשות עוד סיבוב על חשבון הבית היהודי והצהרותיו התקיפות של היו"ר בנט נגד הפקרת מתיישבים בידי הפלשתינים.

במהלך המהדורה התבשר העם היושב בציון כי בעוד בנט מתבטא כך הרי שנמצאה בתוככי המפלגה שלו מי שמתנגדת לעמדותיו ואפילו תומכת ברעיון ההפקרה, כמעט "חפרפרת שמאלנית בתוככי המפלגה".

העילה לידיעה החדשותית שזכתה למקום מרכזי במהדורה היא ראיון שהעניקה יו"ר סיעת 'הבית היהודי', חברת הכנסת שקד, לערוץ החדשות הבינלאומי i24news ובו תהתה מדוע זה אבו מאזן מתעקש על מדינה פלשתינית שתהיה 'יודנריין' ומתנגד לנוכחותם של יהודים בפלשתין שאותה הוא מתכוון להקים.

כל בעל הגיון מינימאלי מסוגל להבין שדבריה של שקד נועדו להציג בפני העולם את פרצופו "שוחר השלום" של אבו מאזן ואת רמת האמינות שנכון לתת ל"כמיהתו לשלום". אבל כפי שאמרנו, את זה מבין כל בעל היגיון מינימאלי וככל הנראה בקטגוריה הזו לא כלולים עורכי מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2.

המגישה, קרן מרציאנו, פתחה את הדיווח בידיעה מסעירה ולפיה "מתברר שלא כולם בבית היהודי חושבים שמתנחלים תחת ריבונות פלשתינית זה רעיון רע כל כך". אם לא די בכך הוסיפה הגברת מרציאנו וקבעה כי חברת הכנסת איילת שקד "הביעה תמיכה רעיונית במהלך", לא פחות.

מיד לאחר דברי הפתיחה הובאו ההקלטות הרלוונטיות והמפלילות שבהן נשמעת ונראית שקד אומרת את דבריה למראיינת, לוסי אהריש. היא אמנם מדגישה שאינה מאמינה שרעיון שתי המדינות יתממש כלל אך עם זאת אומרת שאינה מבינה את הסרבנות הפלשתינית לנוכחות יהודית. מיד לאחר מכן, על מנת להגחיך את שקד לחלוטין, הוצגו דבריה השבוע בעקבות סאגת בנט-נתניהו ולפיהם רעיון השארת המתנחלים אינו אלא "סיבוב פרסה של הציונות".

בתום הצגת ההקלטות נראה היה מבטה של הגברת מרציאנו כרוצה לומר: הנה לך נפתלי, תפסנו את הבוגדת הצבועה, טפל בה. אבל למען ההגינות (היחסית) ולמען כל אותם שלא כלולים בהגדרת 'בעלי הגיון מינימאלי' הקריאה מרציאנו את תגובתה של שקד במשך שבע שניות וחצי (מספיק לה, לא?) ולפיה הדברים שנאמרו "נועדו להדגים את האנטישמיות של אבו מאזן ולא להביע תמיכה ממשית בהותרת מתנחלים מחוץ לגבולות ישראל", כאילו שלא הבנו לבד.

עיתונאות במיטבה...

(ותודה לחן כהן על הפניית תשומת הלב)

ואגב, כל שנאמר כאן תקף גם לגבי 'ישראל היום' שמצאו לנכון להכתיר את הדיווח על דברי שקד בתואר 'הזגזוג' ולספר על מבוכה בבית היהודי. ההבדל היחיד הוא ששם, ב'ישראל היום', הסיבה לדיווח היא אולי פחות תאוות הסכסכנות ויותר שמירה בלתי מתפשרת על נתניהו תוך מוכנות לדלג על מה שנקרא בעברית הגיון פשוט.