גדלנו עליו. זילבר
גדלנו עליו. זילברפלאש 90

בעקבות החלטת אקו"ם לבטל את פרס מפעל חיים לאריאל זילבר, אומר המוסיקאי דודו אלהרר, כי בעידן שבו השמאל שולט, הזמרים הימניים חייבים להיכנע.

"כנראה שבארץ נגזר עלינו לקבל את הדין, ואם זה מה שהשמאל קובע, פשוט אין לנו ברירה, אם אנחנו רוצים קצת לחיות וקצת להתפרנס אז אנחנו נאלצים להיכנע", אמר.

לדבריו, לאקו"ם לא היתה ברירה אלא להיכנע לדרישותיה של אחינועם ניני, "עכשיו שיתנו לאחינועם ניני פרס נובל על שהצליחה להכניע את אקו"ם. לצערי אנחנו אמנים שמוחרמים על ידי כל מי שמחזיק את כלי התקשורת. חבל ועצוב שמנכ"ל אקום נכנע, אבל כנראה הלחץ עשה את שלו".

הבוקר דווח כי באקו"ם מתכוונים לשנות את הגדרת הפרס שאריאל זילבר יקבל הערב (שני) בטקס הענקת הפרסים של הארגון. במקום להעניק לזילבר פרס על מפעל חיים, יוענק לו פרס על תרומתו למוזיקה הישראלית.

שינוי הגדרת הפרס שיוענק לזילבר נעשה כמה ימים אחרי שאחינועם ניני ביטלה את השתתפותה בטקס במחאה על הענקת פרס מפעל חיים לזילבר, שביטא בשנים האחרונות דעות ימניות.

יו"ר ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי, הגיב להחלטת אקו''ם ואמר כי "מצטער לשמוע שאקו"ם הכריזה על עצמה כגוף העוסק בעניינים פוליטיים ולא בעניינים מוזיקליים.

בעתיד כשיבואו לבקש הטבות כלכליות ותמיכה בעולם התרבות הישראלי, אשר נכסי צאן הברזל שלו מכילים הן את הזמר אריאל זילבר והן את הזמרת אחינועם ניני, אתייחס בהתאם", הבטיח סלומינסקי.