כנס הוקרה לתלמידה ספיר סבח, שהתלוננה נגד המורה אדם ורטה, נערך אמש (ראשון) בטבעון בהשתתפות פעילי ימין וקציני צה"ל במיל'.

האירוע יצא לפועל ביוזמתו של יו"ר הקרן להצלת ישראל, ד״ר מיכאל בן ארי, והגיעו אליו כ-200 איש מכל רחבי הארץ, שביקשו להעניק תמיכה ועידוד לתלמידה שהעזה להתלונן על המורה שהתבטא נגד צה"ל.

קצין צה"ל במיל', ד״ר גדי אשל, ניתח את המוטיבציה של השמאל לפעול נגד האינטרסים של המדינה בהפעלת חרם על המדינה. האמן והיוצר דודו אלהרר ביקש "שיפנו את ההתנחלויות בתל אביב לפני שמדברים על יו״ש" וטען כי בבית ספר יש יחסי מרות בין מורה לתלמיד, לכן המורה צריך להיזהר בחופש הביטוי שלו.

סא"ל במיל',שאול חלפון, דיבר על חשיבות השירות הצבאי, ועם סיום הטקס נקראה ספיר לבמה וסיפרה כיצד המורה ורטה העליב והשפיל אותה במשך חודשים ארוכים, תוך שהוא מבזה אותה לעיני כל הכיתה וכל זאת בשל דעותיה הציוניות, לדבריה.

לספיר הוענק פרס "המדינה היהודית" על ידי הקרן להצלת ישראל, פרס כספי וספר על אל''מ דרור וינברג הי"ד.

מחוץ לאולם התאספו אנשי שמאל ומקצתם דחפו וקיללו את באי האירוע. פעילי השמאל טענו בין היתר כי פעילי הימין פשיסטים, המבקשים לסתום פיות ופוגעים בחופש הביטוי. בין הנוכחים בהפגנת השמאל הייתה גם בתו של אמיל גרינצוויג, שנרצח במהלך הפגנת "שלום עכשיו" בשנת 1983.

לדברי אחד מפעילי השמאל, "לא ייתכן שהם (אנשי הימין) יגיעו מחברון, ויהרסו לנו את המקום, טבעון היא לא חברון". פעילי ימין שנדחפו לא נותרו חייבים ונוצר עימות בין הצדדים, שהסתיים רק לאחר ששוטרי יס"מ הפרידו בין הניצים. 

ברוך מרזל שנכח באירוע סיפר שזו הפעם הראשונה בה הוא שומע אנשי שמאל צועקים לו "פה זה טבעון לך הביתה לחברון''. מרזל הבטיח כי "עם ישראל הבריא בנפשו ימשיך להיות גם בטבעון וגם בחברון".

עו״ד איתמר בן גביר שמייצג את התלמידה סבח אמר כי מערכת החינוך "עיגלה פינות" עבור ורטה ולדבריו "קשה להאמין שמורה שפגע בתלמידתו בצורה כה קשה ממשיך לכהן באותו בית הספר". גם בן גביר כמו סבח סיפר על פגיעה רגשית בה ואמר כי "מה שנחשף בתקשורת הוא קצה קצהו של התנהלות חמורה ביותר של מורה שהשפיל את התלמידה על רקע דעותיה".

ד״ר בן ארי סיכם את האירוע והדגיש בפני הציבור שיש דברים שחופש הביטוי אינו חל עליהם. ''אדם שחוזר לביתו ועם ששב לארצו, אין על זה דיון אין צודק מזה, אין חופש ביטוי להמריד ולהסית נגד צה"ל ונגד המדינה היהודית".