הרב חיים דרוקמן בלשכתו
הרב חיים דרוקמן בלשכתויוני קמפינסקי

בכירי רבני הציונות הדתית קוראים לציבור להגיע ביום חמישי לצעדת הרבבה למבשרת אדומים.

בין הרבנים הצפויים להשתתף בצעדה ניתן למנות את הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב דב ליאור, הרב יהושע שפירא, הרב צפניה דרורי, הרב אליהו זיני, הרב שלמה לוי, הרב רחמים נסימי, הרב מיכאל הרשקוביץ', הרב משה לוינגר, הרב פרל, הרב חיים שטיינר והרב אלישע וישליצקי.

הרב דרוקמן: להשתתף בצעדה בפועל

הרב דרוקמן אמר לקראת הצעדה, כי "הצעדה בחמישי הקרוב חשובה ביותר ובאה לומר בראש ובראשונה לעם ישראל - הארץ הזו שלנו ולא חזרנו אליה כדי לתת חלקים ממנה לעם אחר, גם אם העם השני היה מאוהבינו, קל וחומר שהוא האויב הגדול ביותר שלנו. לא בשביל זה חזרנו לארץ ולצערנו קיימים לחצים מבחוץ וחולשות מבפנים ואנחנו צריכים לומר את דברינו בצורה הברורה ביותר- טרם סיימנו את מלאכתנו וחייבים להמשיך מתוך אמונה שלמה שהארץ הזו שלנו כי כך קבע בורא עולם".

"אנחנו מאמינים כי לא ייפול מדבר ה' ארצה אך חייבים לשתף פעולה על כך עם בורא עולם ולא להכריז על כך רק בפה אלא להשתתף בצעדה גם בפועל ואז יבורכו הרבבות שיגיעו בעז"ה לצעדה הקרובה השבוע. חזק חזק ונתחזק", הוסיף הרב דרוקמן.

הרב שמואל אליהו אמר, כי "הרב אליהו זצ"ל ראה בארץ ישראל חלק בלתי נפרד מהתורה. כל פעולה וכל התיישבות בארץ היוותה מבחינתו את קיום התורה וקיום הברית עם האבות, כאשר כל פקפוק בנוגע לקשר שלנו לארץ ישראל היה מבחינתו פקפוק בדבר ה'. אשר על כן, יבורכו כל הצועדים שגם מחזקים את הקשר לארץ ישראל וגם מחזקים ומקיימים את ברית ה' עם האבות".

בתשובה לשאלה, האם אין זה ביטול תורה שאנשים עוזבים את הישיבות, ענה הרב אליהו, כי "כל מי שבא לצעדה מתחזק רוחנית. ראשו מלא בערכים של ארץ ישראל והדבר בהחלט רצוי".

הרב יהושע שפירא אמר, כי "ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות. האחיזה שלנו בארץ ישראל נובעת מעומק הקשר שלנו ל ה' יתברך, לעמו ולתורתו. כל הפועלים למען התיישבות ישראל בארצם כנגד כל הלחצים מבית ומחוץ עוסקים במלאכת הקודש של בניין האומה, ומהאבנים הללו ייבנה בעז"ה בית המקדש במהרה בימינו".

יו"ר רשת הגרעינים התורניים שעלי תורה, הרב רחמים נסימי, אמר לקראת הצעדה, כי "אני מחזק את הצועדים וכמובן שתומך במגמת הצעדה ובמסר שאמורה להעביר. אני קורא לחברי הגרעינים התורניים בארץ להגיע ואנחנו רואים בצעדה חלק מפעילותנו לחיזוק ההתיישבות בכלל ארץ ישראל. אנחנו שמחים על כל אחיזה שלנו בארץ ישראל וקורא לכל חברי הגרעינים התורניים להגיע לצעדה, כאשר אנחנו פועלים כמובן להבאת צועדים מטעמנו".

ראש ישיבת הסדר ראשון לציון, הרב שלמה לוי, הדגיש כי "לעיתים נשכח מלב שארץ ישראל אינה עניין כלכלי בטחוני או כל דבר אחר. ארץ ישראל היא הלב הפועם של החיים הישראלים השלמים המהווים בעבורנו את יסוד החיים ומבוע ישועה לאומה ולעולם כולו. לכן, השאיפה והבקשה לארץ ישראל הם הגעגועים והציפייה במשך אלפיים שנות גלות ובדורנו הציפייה לגאולה השלמה".