זירת הפיגוע הערב בכיכר אדם
זירת הפיגוע הערב בכיכר אדםפלאש 90

ראש מועצת קרית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, תוקף את משרד הביטחון בעקבות עבודות לסלילת מעגל תנועה בציר 60 הסמוך לקרית ארבע, המתבצעות ע"י הרשות הפלסטינית תוך התעלמות מדרישות חברת נתיבי ישראל (מע"צ).

בתהליך התכנון של מעגל התנועה לא שותפו נציגים מההתיישבות היהודית ביו"ש ועל כן לא נלקחו בחשבון צרכי הישראלים שנוסעים בציר.

"הכיכר צרה במיוחד ואינה מתאימה לכביש ראשי בו נעים אלפי מכוניות ביום, זהו מחדל שמע"צ אישר לדבר כזה להתרחש", מדגיש לוינגר ומציין כי "במע"צ מוסיפים חטא על פשע כאשר נותנים לפלסטינים להעמיד במקום שלטי הכוונה לכפרים הערביים בלבד והסירו במקביל את השלטים ליישובים היהודים".

עוד מציין לוינגר כי מיד כשנודע העניין למועצה הוא ביקש לעצור את העבודות ופנה לשר הביטחון, שר התחבורה ומח"ט יהודה אל''מ אבי בלוט. "לצערנו נתקלנו בסירוב מוחלט מצד ראש המנהל האזרחי לעצור את העבודות ובנוסף, שאר הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה והביטחון סירבו להתערב בנושא", דברי לוינגר.

ראש מועצת קרית ארבע-חברון מדגיש כי כבר היום מורגשות השלכות שליליות סביב הכיכר החדשה. "הנוסעים על הציר הראשי לקרית ארבע-חברון וממנה, חייבים לבצע עצירה מוחלטת לפני כניסתם לכיכר הצרה. אין תאורה בלילה, דבר שהופך את אזור הציר המדובר למסוכן".

הוא מספר כי לאחרונה אף אירעו במקום מספר תאונות דרכים שבמזל הסתיימו ללא פגיעות בנפש. "אנו מצפים כי המנהל האזרחי וצה"ל יתעשתו ויתנו תשובות בנושא לפני שהדבר יעלה בדם של אזרחים תמימים ואז יהיה מאוחר מידי".