בארי ימיני
בארי ימיניעצמי

בשנים האחרונות עלתה המודעות לשמירה על הסביבה, בכל עיר וישוב ניתן לראות יותר ויותר מיכליות למיחזור בקבוקים, בטריות, בגדים וארגזים.

גם בארי ימיני בן ה-16 מהישוב פדואל, משתדל לשמור על הסביבה ומקווה שהמודעות לכך תמשיך לעלות בקרב בני הנוער.

"תמיד אהבתי לטייל ולהיות בטבע ותמיד הפריע לי לראות איך הכל מסביב מלוכלך, אבל לא ידעתי איך אפשר לפתור את המצב", מספר ימיני. "בכיתה ז' הגיע מדריך חדש בבני עקיבא, שלומד בישיבה הסביבתית בסוסיא, כשהוא סיפר לי על זה מאוד התלהבתי והחלטתי לבדוק את המקום, לבסוף התחלתי ללמוד שם. אני לומד במקום בו כל שבוע יש סיור לימודי במקום אחר, ולומדים הכל על האזור בו מטיילים. עשינו גם כמה פרויקטים בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, כמו שיקום השמורה של עינות גיבתון ובניית שביל למערות קומראן, אני גם לומד במגמת אקולוגיה ומאוד נהנה לשמור על הסביבה ולטייל בה".

ההורים והחברים של ימיני תמכו בהחלטה שלו ללכת לישיבה סביבתית, וברצון הגדול שלו לנסות להפוך את הסביבה ליותר נקייה.

"ההורים שלי מאוד תמכו בהחלטה, הם מכינים שבסופו של דבר זה לטובתם, זוהי הארץ של כולנו".

אתה מנסה לסחוף אחריך אנשים, איך?

"אני מדריך בבני עקיבא ולפעמים אני לוקח את החניכים שלי לטיולים ומלמד אותם איך לשמור על הסביבה, אני גם דואג שבבית לא יזרקו בקבוקים לפח ולוקח אותם למחזורית. בנוסף, דואג שלא יזרקו בגדים. ככה אני משתדל לעשות כל מה שביכולתי בכדי לשמור על הסביבה".

אתה חושב שלנערים יש מספיק מודעות לסביבה?

"לדעתי, לא לכולם יש מספיק מודעות. אנשים לא מתביישים לזרוק זבל ברחוב ולזרוק רעל שמסכן בעלי חיים, הלוואי שלכולם תהיה מודעות לעניין וישתדלו לשמור יותר על העולם בו אנו חיים".