אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

בעקבות יוזמה משותפת לרב עופר גיסין ולרב דן טיומקין הוקם באחרונה מרכז משותף למגזרים שונים בחברה הדתית ותכליתו סיוע המוגדר כ"מאוזן" לבעלי תשובה.

המרכז 'מענה' שמו הוקם יחד עם רבנים, מנהיגי קהילות ואנשי מקצוע ותכליתו לערוך סקירה מקיפה של חברות שונות של בעלי תשובה, ותיקים וצעירים, קיום שיחות ודיונים עם רבנים ואישים שונים, ומתן מענה על שאלות והכוונה לחוזרים בתשובה, למשפחותיהם וחבריהם.

השילוב בין הרב דן טיומקין שלמד במוסדות תורה ליטאיים, והרב עופר גיסין שהגיע מבית המדרש הברסלבי מעניק למרכז מבט מקיף על תופעת החזרה בתשובה וצרכיהם של החוזרים. "מתוך המפגש המשותף עם בעיות זהות לבעלי תשובה בשני המגזרים האלה, וההיכרות העמוקה עם בעלי תשובה מכל הסוגים בשנות יעוץ ולימוד ארוכות, הובהר הצורך לעסוק יחד בהגדרת הבעיות ובגיבוש הפתרונות", אומרים ב'מענה'.

על הצורך בהקמתו של המרכז אומרים בארגון החדש כי לצד תנופת החזרה בתשובה בשלושים השנים האחרונות, תנופה שמניבה תוצאות ברוכות במכלול החיים בישראל ישנן, כמו בכל תנועת מעבר מתרבות לתרבות גם "חריקות" הכוללות בעיות של חינוך ופרנסה, מציאת המקום האישי, החברתי והחינוכי הנכון, וגם עיצוב מחודש של חיי המשפחה ומערכת השאיפות – "כל אלה דורשים לימוד, הגדרה, ועבודה מעשית לתיקון חברתי, על פי השקפה מחודשת ורעננה שתצמח מתוך דעת תורה והכרת המציאות בשטח".

"מרכז 'מענה' יעסוק בבניית מערכת הדרכה "שפויה" ומאוזנת, הלוקחת בחשבון את כלל המרכיבים הממלאים את חייו ונפשו של בעל התשובה. ההדרכה תטפל בכל תופעות הלוואי, רעשי הרקע ותכניס שכל וסדר בהתלבטויות ובהתחבטויות".

יצוין כי הבסיס למענה שאותו יציג מרכז 'מענה' טמון בעקרונות שטבע הרב טיומקין בשני חלקי הספר "מקום שבעלי תשובה עומדים" ובהרצאות, שיחות ומפגשים של עופר גיסין, מפגשים שבעלי תשובה רבים נחשפו אליהם ומתארים כנקודת מפתח בתמורה שעברו.