מעוותים את המציאות. מקלב
מעוותים את המציאות. מקלבפלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב, הגיש היום שאילתה דחופה בעקבות ההרעלה בירושלים לפני כחודש.

"משרד הבריאות מחוייב לחקור את תפקוד מרפאת טרם באסון ההדברה בירושלים ולא להסתפק בחקירת המשטרה הכללית בנוגע לאסון", אמר מקלב. בתגובה ציינה השרה כי המשרד אכן ייבחן את הנושא בקרוב.

"מימד הזמן היה חשוב מאוד במקרה הזה, וזה מה שהפריד בין פטירת האחיות לשיפור במצב אחיהן", הציג ח"כ מקלב את השאילתה.

לדבריו "מרפאת 'טרם' דווחה על ההדברה ולא פעלה בהתאם כמצופה. לפיכך ביקש לקבל דיווח האם משרד הבריאות בדק את הנושא וכיצד משרד הבריאות מתנהל בפיקוח על מקצועיות של המרפאות הפתוחות דוגמת טרם".

במענה לשאילתה אמרה שרת הבריאות, הגב' יעל גרמן כי "לאחר האסון הנורא ביקש משרד הבריאות וקיבל את הפרטים ואת הרשומות מארגון 'טרם'. כידוע נפתחה חקירת משטרה ואנחנו במשרד מנועים מלעשות דבר עד אשר נקבל את המסקנות. אבל עוד בטרם האסון ובעקבות מספר תלונות על מרפאות בכלל, קיבלנו החלטה שעלינו להרחיב את הפיקוח שהיום קיים על כל מרפאות המרפאות ואת זה אנחנו מתכוונים לעשות".

לנוכח תשובת שרת הבריאות, הבהיר מקלב כי חקירת המשטרה עוסקת במדביר ובאופן עבודתו ובאסון בכללותו, ועל משרד הבריאות לחקור את התנהלות הרפואית של טרם בנושא. "זהו ניצול ציני של משפחת גרוס האצילית שלא האשימה אף גורם אחרי האסון, אבל במרפאת טרם ניסו לגלגל עליה את האחריות למחדל של הרופאים שלא בדקו לעומק את נושא ההדברה כפי שהתבקש, למרות שדווח להם עליו. אנחנו יודעים שהמרפאה לא עשתה דבר לילדים, אף לא בדיקות פשוטות", ציין.

"חובה על משרד הבריאות לחקור את המקרה וכמובן להסיק ממנו מסקנות לגבי פעילות של המרפאות הפתוחות הללו, משום שיש להסדיר את הנושא של מרפאות שרואות בפעילות שלהן רק רווחיות כספית אבל מזלזול בשירותי הרפואה ללקוחות ופוגעות במקצועיות הרפואית", סיכם.

במענה לדברים הוסיפה שרת הבריאות כי הצעתו של ח"כ מקלב מקובלת עליה וכי משרד הבריאות ייבחן כבר בקרוב את אופן הטיפול במרפאות הפתוחות דוגמת 'טרם'.