תעודת כשרות קראית
תעודת כשרות קראיתהרבנות הראשית לישראל

ברבנות הראשית מזהירים מפני חילולי שבת במלונות.

בעדכון הכשרות האחרון צויין כי "תלונות שהתקבלו לאחרונה ברבנות הראשית לישראל מדווחות על חוסר רגישות בענף המלונאות כלפי אורחים שומרי שבת. בין השאר התקבלו תלונות כלפי חלק ממלונות ישרוטל ופתאל".

ברבנות הסבירו כי אורחים שומרי שבת נדרשו לפנות את חדרם בשבת בצהריים, "בחלק מהמקרים דווח כי הנהלת המלון דרשה מהאורחים להתחייב במהלך השבת לתוספת תשלום תמורת הזכות להישאר במלון עד לאחר צאת השבת".

על מנת להימנע מחילול שבת ומעוגמת נפש, הסבירו ברבנות, על אורחים שומרי שבת לוודא מראש בעת הזמנת החדרים כי המלון מאפשר לאורחיו שמירת שבת כהלכתה, ובכלל זה:

■ עזיבת המלון לאחר צאת השבת.

■ מפתח מכני.

■ נטרול מערכות המכבות את המיזוג בחדר עם פתיחת חלון או דלת, וכן מערכות הדחה אלקטרוניות בשירותים.

■ נטרול או חלופה לדלתות חשמליות.

■ מעליות שבת.

■ התאמת אופי הפעילות באזורים הציבוריים במלון לצרכי שומרי שבת.

עוד הזהירו ברבנות מפני זיופי כשרות רבים בהם אריזות שיבולת שועל של היצרן המוכר קוואקר, כשעליהן ציון השגחה של גוף כשרות שאינו מוסמך ליתן הכשר על ידי הרבנות הראשית לישראל.

מדובר בכשרות של התנועה הרפורמית על מוצר של חברת אינשטיין צור יבוא, "כאשר על האריזה נכתב פרווה בהשגחת רא"בד הרב יהורם מזור שליט"א". 

עם זאת הדגישו ברבנות "יובהר כי אין חשש לגבי כשרות מוצר זה כאשר הוא ביבוא חברת דיפלומט ובכשרות KF, בכפוף לאישור תקף מאת הרבנות הראשית לישראל. לעתים יצרני מזון מחו"ל מקצים פסי ייצור נפרדים למוצרים כשרים, ולכן למרות הדמיון במוצרים יש לחשוש לכשרות המוצר שלא נכתב עליו באישור הרבנות הראשית לישראל".

לעדכון המלא לחצו כאן.