שליחי חב"ד מצטלמים
שליחי חב"ד מצטלמיםיוני קמפינסקי

כ- 100 חרדים מקהילת חב"ד שישרתו בחו"ל יוכלו לעשות זאת במסגרת השירות האזרחי. כך הוחלט היום (שלישי) בדיון בועדת שקד.

אותם מתנדבים יוכלו להיספר כחלק מהיעדים הגיוס שהוגדרו לחרדים בכל שנה, ובלבד שחרדים אלו לא יפעלו בצפון אמריקה או במערב אירופה.

על פי הסעיף שאושר, המימון השוטף של חסידי חב"ד בחו"ל יהיה על חשבון המנהלת לשירות אזרחי.

לדעת משרד החוץ, הסעיף זה שאושר אינו חוקי מאחר ולא ניתן להיות בחו"ל מטעם המדינה שלא דרך משרד החוץ. האופציה היחידה שקיימת היא להתגורר בחו"ל, על תקן של תייר או כמי שמקבל ויזה לעבודה מטעם המדינה המארחת.

אנשי משרד החוץ הוסיפו כי בסופו של דבר מי שיידרש לפעול לחלץ את חסידי חב"ד מהכלא יהיו אנשי המשרד. "אנחנו מכניסים אנשים למקום שהם לא צריכים להיות בו על פי החוק המקומי", ציינו.

עוד קבעה הוועדה כי שירות הנשים בצה"ל לא יוארך בארבע חודשים, לפני שנת 2016. עד שנה זו, צה"ל יבחן את צרכי כוח האדם שלו למול ההחלטה לקצר את משך שירות הגברים בארבע חודשים והגיוס החרדים. היה ושר הביטחון יוכיח צורך בהארכת שירות הנשים, מערכת הביטחון תידרש לנסח תקנות ייעודיות שיאושרו על ידי ועדת החוץ והביטחון. תקנות אלו, במידה וינוסחו, ידרשו לתת מענה הן לצורכי כוח האדם של צה"ל והן בהקשרים של השוויון במגדרי.

לדעת מרבית חברי הכנסת בוועדה, לא נכון להכניס בתקנות העתידיות סעיפים המתייחסים לשוויון המגדרי מאחר והחוק תכליתו בראש ובראשונה להתמקד בשוויון בנטל ולא בשוויון המגדרי. בסיכומו של הדיון הוחלט כי במידה ושר הביטחון לא יגיש לוועדת החוץ והביטחון את התקנות, הארכת שירות הבנות תבוטל.