מזוזה מזוייפת מזוזות
מזוזה מזוייפת מזוזותדוברות המשטרה

משטרת ישראל והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור ההונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, חשפו היום (רביעי) מעבדה ביתית לייצור מזוזות מזוייפות. 

בלשי המשטרה פשטו על דירה ברחוב דרך היין באשקלון ובחיפוש שנערך נמצא ציוד רב ששימש, על פי החשד, ליצור המזוזות המזוייפות.

בין השאר נמצאו בדירה: מחשב, סורק, גלופות, חותמות, קלפים, מכונה לחיתוך הקלפים ומדפסת ייחודית להדפסת המזוזות באיכות גבוהה.

החשוד באחריות להדפסת המזוזות נעצר לחקירת המשטרה.

רפ"ק איליה דביירין ציין כי "מדובר במעבדה ביתית שעל פי החשד שימשה לזיוף ומסחר בקלפי מזוזות בעלות גבוהה".

חקירת המשטרה נמשכת.

ברבנות הראשית הסבירו הערב כי הגלופות נוצרו בעזרת תוכנה מיוחדת, המאפשרת להחליף את צורת האותיות בתוך המזוזה עצמה. עד כה, זהות מוחלטת בין האותיות הייתה כלי עזר משמעותי לזיהוי מוצרי סת"ם מזויפים, משום שכאשר כל מופעי האות א' במזוזה, לדוגמה, נראים אותו דבר, ברור שהמזוזה נכתבה באמצעות מכונה.

בישראל קיים חוק למניעת זיוף במוצרי סת"ם, המסמיך את הרבנות הראשית לפקח על כשרות מוצרי הסת"ם בישראל. חוק זה אינו מיושם כעת, אולם בעקבות הפרשה הודיע הרב הראשי לישראל, הרב לאו, כי בכוונתו לשוחח עם שרת המשפטים ציפי לבני על מנת לבחון את הדרכים החוקיות להתמודד עם תופעת זיופי הסת"ם.

בתוך כך, ביום ראשון הקרוב תידון בע"ה בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק להגברת הסמכויות של היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות. חשיבותה של ההצעה, הנהנית מתמיכת הממשלה, מתחדדת בעקבות פירות שיתוף הפעולה בין היחידה לבין המשטרה בפרשה זו.