כדורגל
כדורגלThinkstock

בסוף הוא הבין. לאחר תשעה הפסדים רצופים בעשרה משחקים, אפי בירנבוים מאמן בני הרצליה עד לשבוע האחרון, החזיר את מפתחות אימון הקבוצה להנהלת המועדון.

בהנהלת המועדון לא חיכו יותר מידי והצליחו להחתים את מולי קצורין למאמן הקבוצה עד סיום העונה.

קצורין חוזר לאמן בליגת העל הישראלית, אחרי שבפעם האחרונה אימן פה בעונת 98/99 את מכבי רמת גן ז"ל. קצורין נחשב לאחד המאמנים הבכירים בישראל, כשבעברו אימון נבחרת ישראל במשך שבע עונות ואימון נבחרת פולין שנתיים רצופות. בחמש עשרה העונות האחרונות אימן קצורין בפולין, צ'כיה וגרמניה. זו הקדנציה השלישית של קצורין בהרצליה, שכן כבר אימן אותה בעבר בעונות 92/93 ו95/96.

אבל הפעם מגיע קצורין לקבוצה בעלת מומנטום ומצב רע, שכן היא ממוקמת במקום ה-11 בטבלת ליגת ווינר סל, ואם תמשיך להציג את היכולת הרעה תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית.

משחק הבכורה של קצורין יהיה משחק על כל הקופה, מול גלבוע גליל בגן נר. ניצחון של גלבוע גליל והרצליה תסיים במקום ה-11 מרחק בודד מירידה לליגה הלאומית. אבל אם חילופי המאמנים יעזרו ויגרמו למעט מוטיבציה אצל שחקני הרצליה, יכולים בהרצליה להגיע למקום התשיעי והבטוח יותר. במשחק הקודם בין השתיים, ניצחה הרצליה בנקודה אחת בלבד (הניצחון האחרון של הרצליה), ולאור כושרה של גלבוע גליל שהפסידה את כל ששת משחקיה האחרונים וחסרונו של ריק ג'קסון סנטר הקבוצה הצפונית שסיים את העונה, היא בהחלט יכולה לעשות זאת שוב.

 עוד קבוצה שתלויה בהרצליה ובעצמה, ומתמודדת גם היא על מקום בטוח בתום העונה, היא ראשון לציון של צביקה שרף. ראשון תפגוש מחר את הפועל חולון של ליאור ליובין, באולם הפחים בחולון. משחק הישרדות אמיתי.

חולון תסיים בכל מקרה את העונה במקום השביעי, וראשון אם תנצח תסיים ככל הנראה במקום העשירי. מדובר במשחק של שתי הקבוצות הטובות ביותר בכל האמור לגבי ריבאונד התקפה - חולון ראשונה עם 12.3 בעוד שראשון שנייה לה עם 11.7 בממוצע למשחק. מצד שני, הן גם הקבוצות הגרועות ביותר מקו העונשין. דבין וויט הוא איש המשחק של ראשון, אם יקלע 15 נקודות ומעלה ראשון תנצח.

המשחק המרכזי של הערב ייערך באולם הביתי של הפועל ירושלים, אולם מלחה, שיארח השבוע גם את משחק הגומלין של הפועל המקומית מול אולם הגרמנית במסגרת שמינית גמר היורוקאפ.

אל מלחה תגיע מכבי חיפה מחוזקת בטרנס רודריק, שחקנה לשעבר של הפועל אילת שנחתך מהקבוצה הדרומית וחתם השבוע בחיפה. בכלל, ג'ף רוזן בעלי חיפה מבין שחיפה לקראת עלייה נוספת לפיינל פור, ורוצה לנסות ולהשיג את צלחת האליפות עונה שניה ברציפות. לאור זאת מנסה רוזן לחזק את הירוקים מהכרמל, כשהשם החם שעלה הוא של פול סטול, שחקנה המצויין של הקבוצה בעונה שעברה, המשחק כיום בטורקיה. חיפה מגיעה למשחק מול ירושלים בכושר טוב, אבל לא בסיכויים גבוהים לניצחון, שכן היא לא ניצחה אף אחת משלושת הקבוצות שבמקומות אחד עד ארבע העונה. 

ירושלים נמצאת כרגע במקום השני, אבל אם תנצח את חיפה, ומכבי תל אביב תפסיד לנתניה - יכולים בירושלים לסיים במקום הראשון את העונה הסדירה. גם חיפה חייבים ניצחון, כי במידה שהפועל תל אביב תנצח את אשדוד (מה שכנראה יקרה) חיפה עלולה לסיים את העונה הסדירה במקום הרביעי. 

מחזור הסיום של העונה הולך להיות מתוח מתמיד.