שקד לדרעי: חוצפן

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) נשאה בצהרים (שלישי) נאום גדוש במסרים לכלל החברה הישראלית בתום העבודה בוועדה לשוויון בנטל וטרם ההצבעה על החוק.

בפתח דבריה התייחסה לחוק הגיוס החדש, "החוק ישפיע על ציבור רחב אשר חי כבר עשרות שנים במציאות מסוימת", אמרה שקד. "מציאות אשר מקדשת את ערך לימוד התורה כערך עליון. שיקומו של עולם התורה, עולם המהווה את הנדבך המרכזי בהיסטוריה התרבותית של העם היהודי, ואשר כמעט נחרב עד היסוד בשואה, התאפשר, בין היתר, בזכות דבקותו של הציבור החרדי בערך זה".

שקד ציינה כי בזכות צבאה החזק של מדינת ישראל, מתאפשר כיום לימוד התורה של רבים חרדים. אך המציאות השתנתה וכיום "התרחב חלקו של ציבור זה באוכלוסיה, ובהתאם התרחב חלקם של אלו שאינם בנויים להקדיש את כל חייהם ללימוד תורה. חרדים רבים אינם לומדים ואף אינם רוכשים מקצוע".

שקד ציינה כי מטרת החוק היא לפתח ולהעצים את אותם תהליכים שכבר החלו להתרחש; השמת חרדים במעגל התעסוקה, הקניית מקצוע לאלו המבקשים בכך וכמובן מסלולים מיוחדים המאפשרים שילובים של חרדים בצבא. "נביא לכך שלצד לומדי התורה, נראה חרדים המפרנסים את עצמם ואת משפחותיהם בכבוד, ואשר תורמים לכלל החברה בישראל בנטל התורה, נטל ההגנה ונטל העבודה. כי נטל הריבונות של העם היהודי בארץ ישראל הוא נטל משולש".

שקד עקצה את המלעיזים על החוק ואמרה כי החוק יביא לפריחתו של הציבור החרדי, יאפשר את המשך קיום עולם התורה במלוא עוזו, ואת יציאתם לשירות ולעבודה של אלו שאינם לומדים. "מי שטוען אחרת או שאינו בקי בפרטי החוק, או שהוא מבקש להציג מצג שווא כיון שהוא אינו רוצה באמת בשמירת עולם התורה ובקידום הציבור החרדי".

לדבריה, הטלת האחריות להצלחת החוק, אמרה שקד, תלויה בשלושה גורמים: בראש ובראשונה בהנהגת הציבור החרדי. גדולי התורה וחברי הכנסת החרדים, "הכל תלוי בכם", פנתה אליהם שקד, "מספיק עם ההסתה ודברי הבלע", אמרה, בהתייחסה להסתה החרדית הגוברת כלפי החוק ומחוקקיו.

שקד פנתה לדרעי במליאה, "קראת לי בוגדת. קבעת ש'איילת שקד בגדה בעולם התורה'. באיזה עולם תורני ובשם איזה ערך יהודי השמצת אותי באופן האישי והמסית הזה? אתה חוצפן ואני מצפה שתתנצל.

אם באמת איכפת לכם מעם ישראל ומתורת ישראל, תעודדו את מי שלא לומד להתגייס ולתרום למדינה , כך תאפשרו למי שלומד ללמוד. כמעט כל חברי הכנסת של ש"ס שרתו בצבא , אלי ישי שירת 3 שנים, אמנון כהן כנ"ל , דרעי שירת 4 חודשים. אבל למה הדור הצעיר לא משרת ברובו?".

"אני סומכת על החברה החרדית כי תשכיל להבין שהצלחת החוקים היא אינטרס מובהק שלה ותשתף פעולה עם יישומו לטובתה ולטובת כלל החברה הישראלית. אני מאמינה בחברה החרדית", סיימה את דבריה.