שלח וגפני בוועדת שקד
שלח וגפני בוועדת שקדדוברות הכנסת

חוק הגיוס שעבר הבוקר (רביעי) בכנסת מוביל לבג"ץ ראשון אשר הוגש על ידי איתי בן חורין מ"הפורום לשוויון בנטל" וסגן ראש העיר רעננה, איתן גינזבורג.

בבסיס העתירה המוגשת נגד הכנסת, ממשלת ישראל ושר הביטחון, עומדת הטענה שהחוק "לא משפר את חוק טל אשר בוטל, אלא למעשה מגביר את אי השוויון".

העותרים טוענים בין השאר כי יעדי הגיוס, כפי שמופיעים בחוק החדש, מהווים כאחוז קטן מאוכלוסיית תלמידי הישיבות. "כך למשל, יעד הגיוס בשנת 2017 יעמוד על 5,200 תלמידי ישיבות, יעד שאינו גבוה לכל הדעות - דבר המהווה המשך ישיר למתווה חוק טל אשר כבר נקבע לגביו כי אינו חוקתי".

"מעבר לכך", טוענים העותרים, "מדובר ביעד גיוס מתוך 8 שנתוני גיוס (חישוב הגילאים 18-26). דהיינו, מתוך כשבעים אלף תלמידי ישיבות מדובר למעשה בפחות מ-8% מהחרדים שאמורים לשרת בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי-אזרחי. כמובן שזהו נתון רחוק מאוד מהצהרות הממשלה על גיוס של 70% מהמיועדים לשירות".

"שוב ראינו שאין מנהיגות בנושא בישראל ועל כן אנו נאלצים לשוב ולפנות פעם נוספת לבית המשפט העליון, המהווה את המגן האחרון על ערך השירות בישראל", אומרים העותרים.

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) התייחסה מוקדם יותר היום לעתירות שיוגשו לבג"ץ נגד החוק ואמרה "אני מקווה שכששופטי בג"ץ יקראו את הפרוטוקולים של דיוני הוועדה ויראו שגם אם החוק לא שוויוני ופוגע בערך השוויון, הוא לתכלית ראויה, ולכן אני מאמינה שיעמוד במבחן בג"ץ".