הרב ישראל מאיר לאו
הרב ישראל מאיר לאויוני קמפינסקי

הרב הראשי לתל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, שיגר מכתב לראש העיר, רון חולדאי, בו מחה על ההחלטה לאפשר פתיחת חנויות בשבת.

בראיון לערוץ 7 סיפר הרב לאו כי את המכתב הוא כתב לפני מספר ימים "היום צירפתי את המכתב לכל אחד מחברי מועצת העיר מכל המפלגות".

הוא הסביר כי השבת חייבת להיות חוצה מפלגות וקונצנזוס מאחד את כל ישראל, "ציטטתי את ראש העיר הראשון, דיזינגוף ,שאמר כי 'כל הפוגע בקדושת השבת - באחדות ישראל הוא פוגע'".

"מה שהביא אותי לכתוב את המכתב הוא שעד עכשיו היה אמנם חילול שבת, אבל החלטה כזו גורמת לביטול השבת. זה יפגע בחנויות הקטנות, הרי מי שיקנה בשבת לא יקנה בראשון, בנוסף אתה מדיר את שומרי השבת מלעבוד באותם מקומות שיהיו פתוחים בשבת וזה במקביל לכך שמדברים על הכנסת החרדים לעולם העבודה. רוצים שיהיה יום אחד לילדים עם ההורים ועכשיו זה לא יהיה".

"זאת מהות העיר?", תמה הרב לאו, "פעם היה עונג שבת בתל אביב בו התכנסו השופט ד"ר זילברג שהעביר שיעור בתלמוד, ביאליק קרא בספר האגדה והחזן שלמה רביץ ששר שירי שבת והכל ללא כרטיסים וללא מקרופונים. יש שורשים וצריך לשמור עליהם".

הרב לאו טען עוד כי בכל העולם יש יום אחד חופש, "דווקא פה שבעת ימים של עבודה, בשביל נזיד העדשים?".

הוא הוסיף כי ראש העיר עדיין לא הגיב למכתב ומועצת העיר תתכנס להחליט בעניין רק בשבוע הבא, "הקדמתי רפואה למכה".

הוא הביע את תקוותו כי גם שר הכלכלה שהוא גם שר הדתות, "ולא במקרה", וסגנו הרב בן דהן ייכנסו בעובי הקורה ויגלו את הרגישות הראויה, וכן ששר הפנים, גדעון סער, לא יאשר חוק עזר עירוני שכזה, "הרי היום זה תל אביב ומחר יפנו לבג"ץ בשם השוויון כדי לפתוח חנויות בערים נוספות".