בני המשפחות עם יו"ר אלמגור
בני המשפחות עם יו"ר אלמגורצילום: אלמגור

שרת המשפטים ציפי לבני נפגשה היום (שלישי) עם נציגי המשפחות השכולות מארגון נפגעי הטרור אלמגור, זאת לקראת התהליך האחרון של שחרור המחבלים הצפוי בקרוב.

בתחילת הפגישה סירבו בני המשפחות השכולות להיכנס אליה, לאחר שגילו כי הוזמן אליה גם יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה. בני המשפחות טענו כי האג'נדה שלו ידועה ומנוגדת באופן מוצהר לעמדתם.

לבסוף הסכימה לבני לקבל את בני המשפחות לפגישה קצרה. בראשית הפגישה הציגו בני המשפחות את עצמם בפני השרה.

שרי מנדל, אמו של קובי מנדל, סיפרה כי "בני קובי היה בן 13, הוא נרצח ע"י טרוריסטים. רוצחיו לא נמצאו. שום דבר לא מונע מהם להמשיך. זה לא רק קורבנות הטרור".

אורן תמם, אח של החייל משה תמם שנרצח בשנת 1984, אמר ללבני, "לצערי הרב בחודשים האחרונים במקום להתעסק בעניינים שלי אני צריך לרוץ מהפגנה להפגנה. במקום שהמדינה שלי תדאג שמי שרצח את אח שלי ימשיך לרצות את העונש שלו. אני רץ משר לשר. הכל צף לנו, כל הזמן טלפונים ומתחים, יש לי הורים מבוגרים".

"ההורים שלי חוששים. המחבלים גרים חמש עשרה דקות נסיעה מנתניה. ההורים שלי מבוהלים. הם מסתכלים כל צעד וצעד שלא יסתכלו עליהם", הוסיף.

תמם פנה ללבני ושאל, "תגידי לי, פעם אחת הם רוצים להיות חלק מהמדינה ופעם אחרת רוצים להשתחרר בציר עוקף דרך אבו מאזן? חלק מהמתחים שלנו זה הדיסאינפורמציה. פעם אחת אומרים משהו אחד, פעם אחרת השרים אומרים משהו אחר. היום פרסמו רשימה שהמחבלים של אחי נמצאים שם. אנחנו בפחד לא נורמלי".

השרה לבני ציינה, כי יש לישראל מחויבות כלפי הפלסטינים. היא הדגישה כי אין התחייבות לשחרור ערבים ישראלים, אולם קיימת אפשרות ששחרור ערבים ישראלים יעלה בכל זאת.

לבני ציינה בפגישה כי השאלה האם יהיה שחרור מחבלים נוסף תלוי בפלסטינים.

שרת המשפטים הסבירה, כי הרעיון מאחורי שחרור המחבלים שרצחו לפני הסכמי אוסלו היה שהם ביצעו את מעשי הטרור לפני שהיה איזה שהוא הסדר עם הפלסטינים, והם מרצים בין עשרים לשלושים שנה בכלא.

לבני אף הזכירה שבעבר היתה נגד עסקאות שחרור מחבלים, כמו למשל במקרה של עסקת שליט.