טקס ״מורי המאה״ נערך ביום שלישי האחרון במסגרת אירועי שבוע החמ״ד השנתי, שיצוין החל מהשבוע הבא בכל מוסדות החינוך הדתי ברחבי הארץ.

האירוע העלה על נס את פועלם של 100 ממורי החמ"ד המצטיינים, שהתבלטו בהישגים פורצי דרך בחינוך תלמידיהם ובקידום יעדי החמ״ד.

מטרת הערב הייתה להצדיע לאותם המורים אשר הקדישו את מיטב זמנם ומרצם להאהיב את הלימוד על תלמידיהם ולקרבם ללימוד, וזאת מתוך הכרה כי על ידי הפצת היוזמות בציבור תתרחב ההצלחה ותהווה השראה למורים ומחנכים נוספים.

מנהל החמ"ד, הרב אברהם ליפשיץ, ציין במהלך האירוע שהתקיים בהשתתפות המורים ומאות מבני משפחותיהם, כי המורים הנבחרים גילו יוזמה מיוחדת בדרכם החינוכית ומהווים את חוד החנית של מורי החמ״ד.

באירוע השתתף הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שדיבר על חשיבות לימוד התורה ועל משימת החינוך בדור הזה. "דווקא בדור של היום, שהילדים מתחנכים בדור של מסכים ולא כל ההורים נמצאים בבית, חשיבות מקומו של המחנך – מקום של אהבה וחינוך לתורה, גדול עד מאוד", ציין הרב הראשי. עוד השתתפו באירוע הרב יובל שרלו, ראש מועצת החמ"ד הרב אבי גיסר ואישי ציבור נוספים.

"רק מורה חדשן, יוזם ואוהב יכול להצליח בעשיה החינוכית" אמר הרב יובל שרלו ובירך את מורי החמ"ד, שדווקא בימים אלו עם כל הקשיים החינוכיים הם מטמיעים בילדים חשיבה יצירתית ובריאה. ראש החמ"ד, הרב אברהם ליפשיץ, שיבח את המורים על עבודתם המסורה והשווה אותם ל'חבורת אלקנה'. "אלקנה היה מוביל, פורץ דרך, איש בעירו. מה שמעשה אחד של אדם מצליח לעולל לעולם, כך אתם עושים ואני מוקיר אתכם על כך", אמר הרב ליפשיץ.

המורה חנה לב, שזכתה להיות בין מהמורים המצטיינים, דיברה בשם זוכי הפרס ותיארה בהומור את השינויים בצורת הלמידה ומעמד המורה שעברה מערכת החינוך, מימי סבתה, שהייתה מורה באליאנס חיפה, דרך אביה, שהיה מורה בבי"ס קנדי בעכו ועד היום הזה, כשהיא בעצמה מורה באולפנת להבה בקדומים. "שינויים אלה מציבים אתגרים רבים בפני המורים, ההנהלות והמפקחים ואנו משתדלים להיות תמיד עם היד על הדופק, על מנת שהילדים אכן יקבלו את החינוך הטוב ביותר עם אהבה ושמחה", אמרה לב.

את הערב חתם מופע מרגש של הרכב "שיר אדמה" המבוסס על ה"מדרשיר", שהינו חיבור מופלא שהותיר אחריו הרב חנן פורת זצ"ל - חיבור בין השיר הישראלי, העממי והמוכר, אל פרשת השבוע היהודית וערכי התורה הנצחיים.

"הייתה תחושה ואווירה של העצמה והתרוממות רוח", אמרו המורים בסיום האירוע והוסיפו כי "אנשים הרגישו מוחמאים באופן אישי, שהחמ"ד יודע לעצור ולומר תודה למורים שטורחים כל השנה ורואים בעבודתם שליחות של ממש".