השר בנט וסגן השר הרב בן דהן
השר בנט וסגן השר הרב בן דהןצילום: פלאש 90

במטה החילוני של "הבית היהודי" (המטה המשותף) מברכים הערב (חמישי) את חברי הסיעה על עצירת חוק הגיור שניסח ח"כ אלעזר שטרן, אותו הם מכנים "הזוי".

"המטה רוצה לברך את חברי הכנסת של הבית היהודי ובראשם את נפתלי בנט על עצירת החוק ההזוי של אלעזר שטרן, שמטרתו הלא מוצהרת היא הפיכת הגיור היהודי הרשמי לגיור שבו כל אחד יוכל לגייר גם גיורים רפורמים וקונסרבטיביים בחסות המדינה", אומרים במטה.

הפעילים מסבירים את עמדתם ומדגישים "כי מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי וככזאת עליה לשמור על הצביון שלה".

מוקדם יותר היום סיפר חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) על הסעיף שניסתה סיעת "התנועה" להכניס לחוק הגיור, ועלול היה להכשיר את הגיורים הרפורמים.

"במפגלת 'התנועה' ניסו לעשות מחטף של הרגע האחרון, כאשר בניגוד לסיכומים המוקדמים עם הבית היהודי, הוסיפו רגע לפני קיום ההצבעה בוועדת החוקה סעיף משפטי בחוק שעלול לאפשר בעתיד גיורים רפורמים וקונסרבטיבים", סיפר כלפה והדגיש כי פעל מאחורי הקלעים לסיכול המהלך.

בתמיכת שבעה חברי כנסת מול ארבעה מתנגדים אישרה אתמול (רביעי) ועדת החוקה של הכנסת את חוק הגיור של שטרן (התנועה). החוק קובע כי גם רבני עיר יוכלו לערוך גיורים.

אתמול שיגרו הרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לשירותי דת נפתלי בנט, בקריאה לבלום את חוק הגיור. "החוק בנוסחו כיום הוא הרסני למערך הגיור כולו, זהו חוק שעלול להוביל לאובדן האמון של רבים במדינת ישראל בתהליך הגיור הממלכתי", כתבו.