משפחות שכולות
משפחות שכולותצילום: פלאש 90

משפחות שכולות מארגון נפגעי הטרור "אלמגור" יקימו הבוקר (ראשון) מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה נתניהו, במחאה על השלב הרביעי של שחרור המחבלים הרוצחים.

"אנו מקווים שהשלב הרביעי לא יתבצע נוכח ההתעוררות ברמת הטרור וניסיונות הפיגועים", אומר הבוקר מאיר אינדור, יו"ר הארגון.

אינדור מספר כי שרים רבים הביעו באוזניהם ספק אם תתקיים הפעימה הרביעית, אך המשפחות השכולות רוצות לשמוע זאת ישירות מראש הממשלה. "על נתניהו לשקול מחדש את הפעימה הרביעית לא רק בגלל הצהרות הפלסטינים והחשש שהפלסטינים לא ימשיכו את המשא ומתן לאחר שחרור המחבלים. הוא צריך להתחשב גם ב-80 אחוזים מהצבור בישראל שלא רוצה לראות את הרוצחים משתחררים". 

ב"אלמגור" מביעים תמיהה על כך שנתניהו טרם נפגש עם נפגעי הטרור והמשפחות שכולות. "אולי ישיבתנו שם, מול ביתו, תקל עליו לקיים את הפגישה", אומרים בארגון.

ביום חמישי האחרון נפגשו משפחות שכולות עם השרים יאיר לפיד ויעקב פרי ממפלגת "יש עתיד". לפיד אמר למשפחות כי אין עדיין פעימה רביעית, אין החלטה עליה בממשלה וכי המפגש עם המשפחות השכולות מסייע בחשיבה המחודשת על הנושא כולו. השר פרי, ראש השב"כ לשעבר, אמר למשפחות כי לא ישוחררו מחבלים בעלי אזרחות ישראלית.

סגן שר הביטחון, דני דנון (הליכוד ביתנו), ערך ביום רביעי האחרון מפגש עם אימהות שכולות ודרש לבטל את המהלך הרביעי של שחרור המחבלים.

במידה והשחרור לא יבוטל, בכוונתו של דנון להגיש את התפטרותו מהממשלה, "בשבועות האחרונים המסכה מפניו של אבו-מאזן הוסרה וברור כי לא יצא כלום מהמשא ומתן. אני לא אשב בממשלה שמשחררת מחבלים תמורת הפנטזיות של ציפי לבני. יש גבול כמה אפשר לצאת פרייארים למען החיוכים של לבני ועריקאת".

עוד הוסיף "חרף התנגדותי בעבר, שחררנו מחבלים בתמורה לישיבה סביב שולחן המשא ומתן בתקווה כי אלה יובילו לוויתורים של הפלסטינים. הפלסטינים מסובבים אותנו על האצבע הקטנה ומתגאים בכך. הם מנצלים את רצוננו האמיתי לשלום, תוך איומי חרמות, בכדי לשחרר מחבלים מבתי הכלא. אני אפסיק לתת לזה יד".