ניסן סלומיאנסקי
ניסן סלומיאנסקיצילום: הילה סובול

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, מותח ביקורת על תוכניתו של שר האוצר, יאיר לפיד לביטול המע"מ על דירה ראשונה.

"התוכנית של לפיד גרועה מאוד ויכולה לגרום להגברת הביקושים. כדי להוריד ערך של דיור אתה צריך להגיע למצב שהיצע של הדירות יותר גבוה מהביקוש, במקרה הזה אתה מגדיל את הביקוש והמחירים רק יעלו", טוען סלומיאנסקי.סתיו שפיר או לא אומרת אמת או שהיא לא מבינה - ואני לא יודע מה יותר גרוע. כמו תוכי היא חוזרת וממחזרת דברים. לשפיר יש הנחת יסוד שכל מה שעובר לחטיבה להתיישבות הולך ליהודה ושומרון

"אני לא יודע אם התוכנית של לפיד תצא לפועל והיא כמובן תצטרך את האישור של הממשלה וועדת הכספים", אומר סלומיאנסקי, "איך שזה נראה עכשיו אני לא חושב שהתוכנית של לפיד תפתור את בעיות הדיור במדינת ישראל ולדעתי רק תגרום נזקים גדולים לקופת האוצר ולמדינה. לפיד לא פותר בעיה אלא יוצר בעיה".

"ח"כ סתיו שפיר או שהיא לא אומרת אמת או שהיא לא מבינה - ואני לא יודע מה יותר גרוע", אומר סלומיאנסקי ומתייחס לטענה של שפיר לפיה מושב החורף של הכנסת העביר 600 מליון שקלים ליהודה ושומרון וחלקם ללא שקיפות ועל חשבון משלמי המיסים, "כמו תוכי היא חוזרת וממחזרת דברים. לשפיר יש הנחת יסוד שכל מה שעובר לחטיבה להתיישבות הולך ליהודה ושומרון. הלוואי והמדינה הייתה מעבירה 600 מליון שקל ליהודה ושומרון. לדעתי יש אולי 40 מליון שקל וחלק גדול מזה 26 מיליון הלכו לישוב בית אל לפיצוי בעקבות הפינוי בשכונת האולפנה וזאת על פי הבטחת ראש הממשלה".

סלומיאנסקי מוסיף, "משרדי הממשלה חייבים לעשות את תוכניות המשרד דרך החטיבה להתיישבות שהיא הגוף המבצע. יש שקיפות מלאה ומחר בוועדת הכספים יהיה פירוט מלא. צריך להבין שזה לא כסף חדש שעובר. אנחנו מעבירים מחר 14 וחצי מיליארד שקל שאושר בשנה הקודמת ולא נוצל, מה שנקרא 'עודפים מחייבים' הרוב כבר אושר בתקציב הקודם".

"אני נגד שחרור מחבלים באופן טוטאלי", אומר סלומיאנסקי ומדגיש, "על מחבלים אזרחי ישראל אין בכלל על מה לדבר, מה הם קשורים לרשות הפלסטינית? בשלב הזה אתה רואה שכל המשא ומתן מתפוצץ, אבו מאזן עובד עלינו ואפילו לא מכיר במדינה יהודית אז למה לשחרר את הרוצחים?".

למרות שהבית היהודי הסכים למשא ומתן עם הפלסטינים, אומר סלומיאנסקי, לא הייתי רוצה לראות את ציפי לבני מנהלת את המו"מ עם הפלסטינים, "אם זה היה בידי לא הייתי רוצה שנכנס למו"מ שלבני מובילה אותו. יחד עם זאת אנו לא יכולים לסרב כי אני רוצה שלום אבל לפי תפיסת העולם שלי. במשלחת הישראלית היו צריכים להיות קווים אדומים. קווים אדומים שנחצו מזמן".

לדבריו, "אני מסכים עם נתניהו שאומר שתי מדינות לשני עמים, יש רק הבדל אחד שהמדינה האחת אצלי היא מהים לירדן והשנייה מהירדן מזרחה".

סלומיאנסקי מסכם את מושב החורף בו לדבריו השתמש לא פעם בכוחו כיו"ר ועדת הכספים על מנת לעצור תוכניות של שרים כדי לקדם את עולם התורה והתיישבות, "קיבלנו על עצמנו לא להיות מפלגת נישה ולדאוג לכל עם ישראל. עשינו מהפך גדול מאוד בחיים הכלכלים של כל אזרחי ישראל שינוי שבא לידי ביטוי בשמירה על כספו של האזרח הפשוט, שלא יהיה מצב שטייקונים ינצלו אותנו, העברנו את חוק הריכוזיות, מניעת שחיתות כמו מערכת רשות השידור וחברת החשמל - מגיע לנו מדינה קצת יותר טובה".

"לא פעם חסמתי את שר האוצר כאשר 'השתולל' כלפי עולם התורה וכלפי עולם התיישבות, שהוא עצר כספים גם אני עצרתי כספים ודיונים בוועדת הכספים. בסופו של דבר זו לא קואליציה פשוטה. הבית היהודי חסם לפחות 36 חוקים אנטי דתיים שניסו להעביר ולאחר מאבקים קשים. כל מה שקשור בתחום התורני והתיישבות אנחנו לבד, הצלחנו לחסום וגם לקדם דברים אך לא כמו שחשבתי ורציתי  - זו הקואליציה האלטרנטיבה היא יותר גרועה", הוסיף.