השר אורי אריאל
השר אורי אריאלצילום: פלאש 90

קבינט הדיור הממשלתי אישר אחר הצהריים (שני) את שתי התכניות שהוגשו להוזלת מחירי הדיור בישראל, ובכללן הסעיף המגביל את הזכאות בתכנית לפיד ליוצאי צבא או שירות לאומי בלבד.

זאת, למרות ששר השיכון אורי אריאל הודיע בסוף השבוע האחרון כי יתנגד בנחרצות להתניה האמורה.

בעקבות האישור הכולל את סעיף ההתניה, אומרים בכירים בסביבתו של שר השיכון אורי אריאל לערוץ 7 כי לפי שעה ממתינים לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה סביב עניין זה האמורה להינתן במהלך החודש וחצי הקרובים.   

"גם אם היועץ המשפטי לממשלה יאשר את סעיף ההתניה לשירות הצבאי, אנחנו נתנגד לו בנחרצות ונעשה ככל יכולתנו לסכלו", אומרים בסביבתו של אריאל.

יש לציין, כי עמדתו של יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט סביב עניין זה עדיין לא הושמעה פומבית, אולם בשיחות סגורות עושה רושם שעמדתם של השניים אינה עולה בקנה אחד.  

אתמול אמר בכיר בלשכת ראש הממשלה לערוץ 7 כי ראש הממשלה נתניהו מתנגד נחרצות להתניית השירות הצבאי הקיימת גם כיום, לאחר אישור התכנית בקבינט הדיור, בתכנית לפיד.

מוקדם יותר אישר הקבינט את שתי תוכניות ההוזלה. הראשונה, היא תוכניתו של שר האוצר יאיר לפיד המאפשרת הענקת פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה, והתכנית השנייה מקורה בהצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה יוצב "מחיר מטרה" לדירות במרכז ובפריפריה תוך קביעת מחיר תקרה לדירות שיוצעו על ידי הקבלנים.

בנוגע לתכנית השנייה, יוקם צוות שינסח מכרזי "מחיר מטרה" מוזלים. מסקנותיו יוצגו כבר בשבועות הקרובים.