הרב הדרי
הרב הדריסרג' לוי

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, יביא השבוע לאישור מועצת העיר את רשימת 12 יקירי ירושלים לשנת תשע"ד שנבחרו בוועדה בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, יעקב טירקל.

12 יקירי העיר ירושלים לשנת תשע"ד: איטה בוימל, משה חן, עו"ד חגי סיטון, הרב חיים ישעיהו הדרי, דוד המאירי, אמונה ירון, ד"ר גבריאל חיים כהן, הרב דב ביגון, מוטק'ה בלום, רחל (במבי) שלקובסקי, מתתיהו ליפשיץ והשגריר משה ארד.

העיטור המכובד מוענק מאז שנת 1967, לאישים אשר הקרינו מאישיותם על העיר ושעיקר פעילותם הציבורית הייתה בתוך ולמען ירושלים.

עם כניסתו לתפקיד העביר ראש העיר את הליך הבחירה לוועדת שיפוט בלתי תלויה לבחירת יקירי העיר בראשות השופט בדימוס טירקל, בה חברים אורה אחימאיר, הרב יצחק גולדנקופף, עדינה בר שלום והרב ד"ר בני לאו.

בהחלטה הוועדה נאמר כי נשיא ישיבת הכותל, הרב חיים ישעיהו הדרי, יקבל את העיטור "על שנים רבות של עשייה חינוכית ופעילות לקירוב דורות צעירים למורשת ישראל ולהכשרת מורים מוענק לו עיטור הכבוד יקיר ירושלים". ראש מכון מאיר הרב דב ביגון יקבל את העיטור "על מפעל חייו להנחלת המורשת היהודית ולקירוב לבבות של צעירים מן הארץ והתפוצות לאהבת התורה ובירת ישראל מוענק לו עיטור הכבוד יקיר ירושלים".

ראש העיר ברקת אמר כי "12 היקירים שנבחרו מייצגים את פניה הרבים של ירושלים ואת הפסיפס העשיר של העיר. זכות גדולה לעיר אשר נתברכה באנשים שכאלה ואנו גאים לגמול להם ולהעניק להם את האות המכובד ביותר– עיטור יקיר ירושלים."