"הזכות שלכם לדירה - היא החובה שלנו"

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל השתתף היום (רביעי) ביום עיון משותף של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון בבנייני האומה בירושלים.

הכנס נערך תחת הכותרת "בונים ביחד את עתיד הדיור בישראל" והגיעו אליו כ-200 ראשי רשויות מרחבי הארץ.

בפתח דבריו פנה השר לראשי הרשויות ואמר, "אי אפשר לבנות בלעדיכם, פשוט אין היתכנות. הכנס הזה בא לסמן את השינוי והחיזוק של העבודה עם ראשי הרשויות ואינו מתוכנן להיות אירוע חד פעמי".

"אני רוצה לציין את שיתוף הפעולה הגבוה בין משרדי הממשלה והגופים השונים. אין אגואים. נוכחותו של שר האוצר פה בכנס בהמשך מוכיחה שאנחנו עובדים ביחד, תרדו מהסיפור הזה, אין מלחמות ומטרת כולם להוריד את מחירי הדיור", הבהיר אריאל.

על ההתפתחויות האחרונות בתחום אמר "שלשום קיבלנו בקבינט הדיור שתי תכניות מרכזיות – מע"מ בשיעור אפס ומחיר מטרה. אם למישהו יש ספק בכוונותינו, הוא נעלם. הנכונות של מדינת ישראל להכניס את היד עמוק לכיס ולשים על השולחן שלושה מיליארד שקל היא ברורה ועובדה קיימת".

לדבריו, "מע"מ בשיעור אפס מחייב חקיקה בכנסת וזה יקרה רק אחרי יום העצמאות כי היא בפגרה. בניגוד לכך מחיר מטרה הוא עניין פנימי שנגמר בתוכנו, אין צורך בחקיקה והוא יכול להיגמר במהירות".

על התכניות לעתיד אמר, "היעד המרכזי הוא שיווקים – אם אין שיווקים אין מה למכור. אנחנו עושים כל מאמץ לעסוק בשיווקים וכאן אנחנו זקוקים לעזרתכם, ראשי הרשויות המקומיות, אנו צריכים אתכם לעבודה משותפת. אנחנו שותפים למאמץ האזרחי הכי גדול והכי חשוב פה, הורדת מחירי הדיור והגדלת היצע הדירות".

"אנו נבנה בכל מקום שרק אפשר. אני אומר מכאן לאזרחי ישראל - הזכות שלכם לבית, היא החובה שלנו, ואנחנו נעמוד בחובה זו", הדגיש השר.

עוד ציין כי "משפרי דיור ייכללו אף הם בתכנית מחיר מטרה. רק עם משפרי הדיור נוכל להשפיע על השוק כולו ולהיות אפקטיביים בהורדת מחירי הדירות, שכן עסקאות יד שנייה מהוות כ-75% מהעסקאות בשוק... מבחינתנו כל האוכלוסיות ללא יוצא מן הכלל ייהנו ממע"מ בשיעור אפס או מחיר מטרה. יש סביב זה מעט אי הסכמות, אבל נגיע במהירות להחלטה לטובת היעד המשותף", הוסיף.

השר אריאל הבהיר כי "יש לשים דגש גם על נושא ההתחדשות העירונית. צריך להיכנס למתחמים במרכזי הערים ולחדש אותם עם פוטנציאל של כ-250 אלף יחידות דיור. זה המשחק הגדול בתקופה הקרובה, וגם את זה לא נוכל לעשות בלעדיכם. אני מבקש שתביאו לנו הצעות להתחדשות עירונית, תזמו גם אתם".