השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: פלאש 90

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מביע התנגדות חריפה להמשך שחרור מחבלים בתמורה להמשך המשא ומתן המדיני.

"ברור שאנחנו מתנגדים לשחרור רוצחים. כרגע המו"מ נכנס לתהליך מוזר שבו אנחנו נדרשים עוד ועוד ויתורים כשאנחנו יודעים שבקצה לא יהיה הסדר", אמר בנט בראיון לגלי צה"ל, "אם אנחנו יודעים שבקצה זה יתפוצץ למה אנחנו צריכים לשלם עוד ועוד".

"אני קורא בעיתון שהם רוצים עוד מאות אסירים תמורת הארכת המשא ומתן. זה לא יקרה. אני לא רואה סיבה שאפילו שרה כמו ציפי לבני תצביע תמורת דבר כזה", הוסיף בנט, "אני רוצה להציע רעיון מקורי, שיחות תמורת שיחות".

בנט ציין, כי "זה נכון שהפעימה הרביעית אושרה בממשלה. כרגע הם בעצמם אומרים רק תנו לנו את הפעימה הרביעית ונפוצץ את המשא ומתן, אז למה לתת להם את זה".

"אבו מאזן חי על הכידונים הישראליים ועל הכספים שישראל מעבירה לפלסטינים, אז אני מציע לו לא לאיים יותר מדי", התייחס בנט לאיומי הפלסטינים בהליכה לאו"ם.

בנט הזכיר את נושא פולארד ואת הסירוב האמריקני המוחלט לשחררו, "צריך להרגיע את העניין ולהחזיר את השפיות. מדינה נורמלית לא משחררת רוצחים, ארצות הברית לא מוכנה לשחרר אסיר שאפילו לא רצח אף אחד, אז לבוא אלינו ולצפות מאיתנו לדבר כזה זה מוגזם".

בנט התייחס גם למכירתו הצפויה של מקור ראשון למיליארדר שלדון אדלסון, והשווה בין העיתון "ישראל היום" שבבעלותו של אדלסון, ובין העיתון הרשמי שיצא לאור בברית המועצות בתקופת השלטון הקומוניסטי, "פראבדה".

"זה מצער אותי", אמר בנט, "ישראל היום זה פראבדה, זה עיתון שהוא שופר של אדם אחד, של ראש הממשלה. בכל נקודת צומת, נקודת חיכוך בין האינטרס הלאומי לאינטרס של ראש הממשלה הם בחרו את הצד של ראש הממשלה. אני מאוד מקווה שמקור ראשון עוד יצליח להחזיק עמדה לאומית עצמאית".

נציין כי גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, התבטא בעבר באופן דומה בנוגע לעיתון "ישראל היום". חברי כנסת בולטים ממפלגותיהם של השניים, איילת שקד ורוברט אילטוב, עומדים בימים אלו מאחורי הצעת החוק שמטרתה לשים סוף להפצתו של "ישראל היום" כחינמון.