דם
דםצילום: פלאש 90

ד"ר אילנה צור, מומחית לרופאה הוליסטית, יוצאת בפינתה השבועית במתקפה נגד הרופאים שנותנים תרופות להורדת כולסטרול.

"מפחידים אותו מהכולסטרול הטוב והכולסטרול הרע ואני רוצה להסביר פעם אחת ולתמיד מה זה כולסטרול. כולסטרול זה חומר דמוי שומן שלא נמס במים, כולסטרול הוא חומר שומני שנישא בדמנו על ידי חלבונים, קוראים להם ליפופרוטאין, שזה חלבון שנושא שומן. החלבון נושא את השומן כפי שהוא נושא מינרלים אחרים כמו ברזל ומונע מהם לשקוע. התפקיד של הכולסטרול חיובי ביותר".

לדבריה אין דבר כזה כולסטרול רע, "יש את ה LDL שזה ליפופרוטאין שנושא את השומן בכמות מועטה ויש את ה HDL שזה ליפופרוטאין שיכול לשאת הרבה שומנים והוא מאוד יעיל".

ד"ר צור מסבירה שהכולסטרול נחוץ בדמנו, "70 אחוזים מהכולסטרול מיוצר בכבד שלנו ואם הקדוש ברוך הוא סידר ש-70 אחוזים מהכולסטרול ייווצר בכבד ויוכל לזרום, סימן שהוא מאוד נחוץ. ה-LDL הוא לא כולסטרול רע, הוא נושא כולסטרול שתפקידו לצפות את כלי הדם שנשחקו, כדי שהדפנות לא יקרעו. ה- HDL הוא בעצם חומר גלם למקורות האנרגיה שלנו, זה חומר גלם להורמונים השונים, למיצי המרה ולבניית דפנות תאים תקינות".

לטענתה, הנוטלים תרופות להורדת הכולסטרול רק פוגעים בעצמם, "אל תפחדו מההפחדות של הרופאים, כדי להבטיח את זרימתו של הכולסטרול שלא ישקע פשוט תעשו פעילות גופנית, ירידה ברמת הכולסטרול מסוכנת עוד יותר, אבל כל עוד הזרימה של הדם יעילה אין ממה לדאוג.

"אנחנו צריכים לראות שאנחנו גם שותים מספיק והדם לא סמיך ויכול לזרום בקלות, וחשוב להיות תנועתיים, מי שיושב ולא יכול ללכת ברגליו, שינופף בידיו, התנועה מזרימה את הדם ומאפשרת שגם החומרים שעלולים לשקוע לא ישקעו", מסבירה ד''ר צור.