בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: פלאש 90

זאב בן יוסף, מוותיקי הליכוד וחבר לשכת הליכוד החבר גם בלשכת המבקרים, מעלה תהיות קשות באשר להתנהלות צמרת המפלגה שהרחיבה באחרונה את שורות ועידת הליכוד ככל הנראה לא תמיד על פי החוק.

בראיון ליומן ערוץ 7 מציב בן יוסף שאלות חמורות שעל גביהן הוא מציב את הכותרת 'לכאורה' שכן חקירת הטענות טרם הושלמה אך לדבריו במידה והחשדות שהועלו על ידי מבקר הפנים של הליכוד יתבררו כנכונות הרי שקיים חשש לעבירות פליליות שיתכן ויגיעו עד לראש הממשלה.

ראשית הפרשה בצירופם של אישים חדשים לוועידת הליכוד. לדבריו של בן יוסף לפחות במקרה אחד התווסף לוועידה שמו של ראש רשות מקומית בניגוד לחוק ולאחר שהרשימה נסגרה. להערכתו מהלך שכזה לא יכול היה להתרחש ללא ידיעתו של מנכ"ל הליכוד ובהכירו את המנכ"ל הוא יודע היטב שדברים מסוג זה לא יכולים היו להתרחש ללא אישור מגבוה, קרי יו"ר המפלגה, ובמקרה זה ראש הממשלה נתניהו.

"כמבקר פנימי אני יכול לומר שכאשר יש חשד לעבירה פלילית בדו"ח המבקר הדבר יחייב פתיחת חקירה על ידי מבקר המדינה", אומר בן יוסף המדגיש כי מבקר הפנים של הליכוד מתייחס למינוי בעייתי אחד אך מאחר ולא כל הנתונים היו לפניו בהחלט יתכן ומדובר במקרים נוספים שטרם נבדקו לעומק.

כשנשאל מדוע רק הוא לבדו החליט "להרים את הכפפה" ולטעון לאי-חוקיות בהרחבת הוועידה בהתאם לטענות המבקר, אומר בן יוסף כי הוא שייך לדור המייסדים הוותיק שכבר אינו דואג לתפקיד או לפרנסה ואין עליו את מוראה של ההנהגה משום כך הוא יכול לומר דברים שאחרים אולי חוששים לומר בגלוי.

עוד הוא מזכיר את העיקרון המנחה מתוך שיר בית"ר "כי השקט הוא רפש", ולדבריו "כאשר אני מוצא רפש אני לא יכול לשתוק. גם בחוק כאשר אתה שותק מול קיומה של עבירה אתה הופך לשותף".

להערכתו ישנם במפלגה הסבורים שתלונה בעקבות ההתנהלות הבעייתית של העומדים בראש המפלגה תפגע במפלגה ובתנועה, אך לטעמו האישי האידיאולוגיה והניקיון הפוליטי חשובים יותר ומשום כך הוא יוצא חזיתית נגד הנהגת תנועתו.

יצוין כי בן יוסף התלונן כבר בעבר נגד ראש הממשלה נתניהו על התנהלותו המדינית כאשר העלה את רעיון שתי המדינות המנוגד לחוקת הליכוד השואפת להרחבת הבנייה וההתיישבות ולהחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון. לטעמו די בסוגיה הזו כדי לדרוש את התפטרותו של נתניהו מתפקידו.

עם זאת, בפנייה כתובה שפרסם בימים האחרונים בעקבות החשדות לפלילים במינויי ועידת הליכוד כותב בן יוסף: "הערכה אישית שלי: כל המועמדים-בכוח לראשות הליכוד וראשות הממשלה בליכוד כבר יכולים להיערך לבחירות המקדימות בליכוד על ראשות המפלגה, מאחר שהיו"ר ישעה עצמו או יושעה אם אכן תתנהל נגדו חקירה פלילית, ובוודאי אם יוגש נגדו כתב אישום. לפיכך נראה שמתחילה כאן רעידת אדמה של ממש".