שחקני חולון. משחק שירצו לשכוח
שחקני חולון. משחק שירצו לשכוחאודי ציטיאט

מחזור מספר 25 בליגת ווינר סל נסגר אתמול עם משחק לוהט ביותר, בין הפועל אילת והפועל חולון שאירחה את המשחק באולמה הביתי, אולם הפחים המיתולוגי והקטן.

המשחק נגמר בתוצאה 81:87 לזכות אילת, קבוצתו של עודד קטש, אבל לא הניצחון המקצועי הוא מה שייזכר מהמשחק אמש.

שרשרת אירועים אלימה ביותר שהופנתה כלפי השופט הראשי, ירון זריף, היא זו שתיזכר מהמשחק בין הקבוצות.

הנה תקציר למי שפיספס: במהלך המחצית הראשונה, עזב כרוזה של קבוצת הפועל חולון גדי רבינוביץ', המשמש גם כדובר הקבוצה, את עמדת הכרוז שלו תוך שהוא מתקדם בצעדי ענק לעבר שולחן מזכירות השופטים.

רבינוביץ' מחה על שריקותיו של זריף, שלא נשאר חייב והרחיק אותו מהמגרש באופן מיידי.

הדבר לא מצא חן בעיניי אוהדי וחברי הנהלת הקבוצה החולונית. איתן לנציאנו חבר הנהלת חולון, פרץ לתוך תחומי המגרש במהלך המשחק, תוך שהוא מקלל ומגדף בצורה חמורה את זריף על שיפוטו. פה נאלץ זריף לבקש את עזרת המשטרה שנכחה במקום, וביקש שאלה ירחיקו את לנציאנו מהמגרש. דבר שגרר אלימות מילולית נוספת וחמורה יותר מצידו של לנציאנו.

לתוך הקלחת הזו, נכנסו גם שחקני הקבוצה החולונית, וספסל הקבוצה המארחת נענשו בעבירה טכנית משום "הלהטת הרוחות והאווירה והוספת השמן למדורה", כך לדבריו של זריף.

מבחינת אוהדי חולוניה, הידועים ככאלה שהולכים עד הסוף עבור קבוצתם, זה היה השיא, ואלה תקפו בחריפות את שופטי המשחק ובתוכם זריף עצמו. הקללות האיומים והצעקות כנגד השופטים לא פסקו, והמשטרה שבמקום נאלצה לעשות מעין חוצץ בין היציע לבין תחומי המגרש.

חשבתם שעם סיום המשחק, תסתיים האלימות? אז לא. עם סיום המשחק, אוהדי חולון פנו לעבר חדר ההלבשה של שופטי המשחק, ודפקו על חלונות חדר ההלבשה תוך מטר של קללות וגידופים. התנהגות אלימה זו של אוהדי חולון יחד עם פחדם של שופטי המשחק מאלימות פיזית ופגיעה בהם, הביאה את שופטי המשחק לצאת מהמגרש בליווי משטרתי ובחסות צוות האבטחה שבמקום. אך לאחר שסיימה המשטרה את תפקידה, המשיכו אוהדי חולון לרדוף אחרי רכבו של זריף תוך כדי קללות ואיומים על חייו.

זריף עצמו ציין את התנהגות אוהדי וחברי הנהלת חולון בדו"ח השיפוט שלו, וכעת מחכים בחולון לשמוע אם ומתי תעמוד הקבוצה לדין בעקבות ההתנהגות המבישה הזו.