תמיכה בפיגוע. קברי הנרצחים
תמיכה בפיגוע. קברי הנרצחיםצילום: פלאש 90

פחד בטולוז. גורמים בקהילה היהודית בטולוז מביעים חששות כבדים לנוכח עליית המדרגה באירועים האנטישמיים שאירעו בעיר בתקופה האחרונה.

"אנחנו בהחלט חוששים", אמר היום (שלישי) אחד התושבים היהודים כשהתייחס לכתובות הנאצה שרוססו בעיר בשבח המחבל שביצע את הפיגוע הנורא לפני כשנתיים.

"לא פשוט לחיות כאן כיהודי דתי. אין שבוע שאנחנו לא חושבים לעשות עליה", אמר.

ביום חמישי שעבר, ימים ספורים לאחר עצרת הזכרון במלאות שנתיים לפיגוע המזעזע בו נרצחו הרב יונתן סנדלר, בניו אריה וגבריאל, ומרים מונסונגו, רוססו כתבות נאצה קשות נגד ביה"ס 'אוצר התורה' ובשבח המחבל מוחמד מראח.

הכתובות נמצאו על קירות ברחוב Jules-Amilhau בשכונת בגטל בטולוז.

הכתובות, שהיו בעלות אופי אנטישמי, שיבחו את המחבל מוחמד מראח, והכפישו את זכרם של הנרצחים מבית הספר 'אוצר התורה', כמו גם את שוטרי מסוכנות המודיעין הצרפתית ומהיחידה נגד פשעים שפעלו נגד המחבל והביאו לחיסולו.

כוחות המשטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה מיידית והבטיחו לעשות הכל ללכוד את המבצעים, שכל מטרתם לזרוע פחד ואימה.

אתמול (שני) ביקרו אלפי יהודים מרחבי צרפת ביריד עלייה שערכה הסוכנות היהודית בלב פריז בשיתוף משרד העלייה והקליטה וההסתדרות הציונית העולמית. הם נפגשו עם נציגי עשרות גופים מישראל, ביניהם משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, וקיבלו מידע עדכני על אפשרויות החיים בארץ, מסלולי קליטה לצעירים, תכניות חינוכיות לבני נוער וייעוץ להשתלבות בתעסוקה.

על פי נתונים של הסוכנות היהודית, מאז ראשית השנה חל זינוק דרמטי במספר העולים מצרפת: 854 עולים הגיעו בחודשים ינואר - פברואר לעומת 274 עולים שהגיעו בתקופה המקבילה אשתקד.

זהו גידול דרמטי של 312% במספר העולים מצרפת, הנובע בין היתר ממאמצים מיוחדים של הסוכנות היהודית להידוק הקשר של יהודי צרפת עם ישראל באמצעות תכניות חינוכיות, ערבי הסברה וירידי עליה וכן על רקע המצב הכלכלי בצרפת ואירועי האנטישמיות שמערערים את תחושת הביטחון של יהודי צרפת.