מקווה
מקווהצילום: פלאש 90

המועצה הדתית בירושלים תספק לבוש ייצוגי לבלניות במקוואות ותגי זיהוי עם שמן המלא ותפקידן.

היוזמה החדשה יוצאת לפועל במסגרת תכנית רחבה לשיפור שירותי הדת בישראל שמוביל סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן.

הענקת המדים והתגים לבלניות תעניק לקהל הנשים תחושת שירות טובה ונעימה יותר, באמצעות הכרת שמה של הבלנית. בנוסף, בדרך זו תוכל הטובלת לדווח על פעילותן של הבלניות.

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, וכן ראש אגף המקוואות במועצה הדתית, הרב מנחם בלומנטל. ההחלטה על צורת הלבוש, סגנונו וצבעו הועברה להחלטת הבלניות אשר נתבקשו להצביע על הדוגמה המקובלת עליהן.

לאחר שהוצעו להן מספר דוגמאות, החליטו בלניות ירושלים לבחור בצבעים סגול וטורקיז.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בירך על המהלך ואמר כי ענידת התג היא חלק משיפור השירות והתדמית של שירותי הדת בארץ. "אנחנו יודעים שככל ששירותי הדת ישתפרו כך יגדל מספרם של צרכני הדת שמעוניינים לקבל את שירותינו, אבל עד היום רבים הרגישו חוסר נוחות לעשות זאת".

"אני מעודד יזמות בתחום שירותי הדת, כגון זו של מר ישי והמועצה הדתית בירושלים, כדי שכמה שיותר צרכנים ישראלים ירצו לצרוך את שירותי הדת, ולהפוך את המשרד לשירותי דת לידידותי ומאיר פנים לכולם", הוסיף הרב בן דהן.

יהושע ישי, ראש המועצה הדתית בבירה, אמר כי "הופעה אחידה באמצעות מדי ייצוג יש בה מספר יתרונות המשפיע על הלקוח. מטרתנו היא ליצור אוירה נוחה וידידותית בין קהל הלקוחות לבין ספקי השירות. זאת מלבד לפרט הטכני שלא אחת נגרם נזק לבגדי בלניות שנפגעו מחומרי ניקיון, מעתה יוכלו להחליף במקרה כזה את מדי הייצוג שלהן".