גופשטיין בשיחה עם התלמידות
גופשטיין בשיחה עם התלמידותאפרתה

בישראל של שנת 2014 מתאסלמות מדי שנה מאה בנות יהודית, וזאת עוד מבלי למנות את הקשרים בין בנות יהודיות לערבים שכן אלו לא נרשמים במשרד הפנים.

הנתונים הנאספים מלמדים כי לא מדובר בהכרח בבנות מרקע קשה שמצאו את דרכן אל הכפרים הערבים, אלא בתופעה רחבת היקף שחוצה את כל המגזרים, את כל הערים ואת כל הישובים.

כחלק ממהלכי ההתמודדות התקיימה במכללת אפרתה שיחה עם ענת גופשטיין מארגון להב"ה הפועל למניעת התבוללות בארץ ישראל. זאת לקראת חודש ניסן, חודש החירות.

באפרתה מציינים כי "השיחה נערכה במסגרת אירועי 'אתנחתא' המעניקים לבנות מעט אוויר בין הלימודים הפורמאליים והעשרה בנושאים שקשורים לדמותן כמחנכות".

גופשטיין הציגה בפני הסטודנטיות קריטריונים לזיהוי בנות העלולות ליצור קשרים עם ערבים ואת הדרך שעליהן לפעול כנשות חינוך אם הן נתקלות בבחורות שהגיעו למצבי סיכון בהם נקשרו לבני מיעוטים. הסטודנטיות אף צפו בעדות מרגשת של ניצולה מכפר ערבי ואמרו שהחשיפה לנושא חשובה מאוד נוכח היקף התופעה וכי התעלמות ממנה לא תעזור לפתור את הבעיה.

בתום השיחה אמרה גופשטיין כי על כל אחת, כמורה ומחנכת בעתיד, לשים ליבה אל התלמידות ואל מצוקותיהן ובעזרת האהבה, החום ובעיקר האמונה בתלמידות ניתן יהיה למנוע הישנות מקרים כאלו.