אייב פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, נפגש בניו-יורק עם משלחת חברי כנסת המשתתפים בתכנית "עמיתי רודרמן" להידוק היחסים בין המנהיגות הפוליטית בישראל לבין הקהילה היהודית-אמריקאית, שיזמה קרן משפחת רודרמן.

במהלך המפגש התייחס פוקסמן לאי שחרור של יהונתן פולארד מהכלא האמריקאי. "ההסבר היחידי שיש לי הוא שהדבר גובל באנטישמיות. אין לי היום כל הסבר רציונלי בנוגע לשאלה מדוע הוא עדיין מוחזק", אמר.

בדבריו, שלל פוקסמן את הטענה כי פולארד לא משוחרר בשל סודות בהם הוא מחזיק, ויצא נגד שחרורו של פולארד תמורת שחרור רוצחים של נשים וילדים חפים מפשע.

משלחת "עמיתי רודרמן" כוללת שישה חברי כנסת מחמש מפלגות, המייצגים קשת רחבה של עמדות פוליטיות, אשר הגיעו לשבוע אינטנסיבי של הרצאות ומפגשים בבוסטון ובניו יורק עם ראשי הזרמים הדתיים ובכירים בקהילה היהודית האמריקאית, במטרה להכיר לעומק את התפוצה היהודית הגדולה והחשובה ביותר.

חברי הכנסת המשתתפים במשלחת הם: נחמן שי ואיציק שמולי מ"העבודה", מיכל רוזין מ"מרצ", שולי מועלם מ"הבית היהודי", שמעון אוחיון מ"הליכוד-ישראל ביתנו" ושמעון סולומון מ"יש עתיד".

קרן משפחת רודרמן פועלת לחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארה"ב ומאמינה שדו-שיח והבנה בין ישראל ליהדות ארה"ב יבטיחו קהילה היהודית חזקה ומשגשגת, שתוכל להמשיך להיות נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל.