מחבל חמאס
מחבל חמאסצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד מדחת עיסאוי, שירין עיסאוי, אמג'ד ספדי, מחמוד אבו סנינה, נדים גרייב ועומר אסכאפי, תושבי מזרח ירושלים, בגין עבירות ביטחוניות.

השישה, ביניהם 4 עורכי דין, מואשמים במגע עם סוכן חוץ, עשרות עבירות של מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ועשרות עבירות של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

על פי כתב האישום, מדחת עיסאוי הקים בשנת 2011 משרד בשם "אלקדס לשירות חוקתי ומסחר", ובמסגרתו עבדה גם אחותו, שירין עיסאוי.

מדחת ושירין העסיקו במשרד גם עורכי דין- ספדי, אבו סנינה, גרייב ואסכאפי- אשר תכלית העסקתם הייתה ביקור מחבלים מתנועות החמאס והג'יהאד האסלאמי הכלואים בבתי הכלא בישראל והעברת מסרים ארגוניים (אגרות) בין האסירים בבתי הכלא השונים ובין האסירים והנהגות הארגונים מחוץ לכותלי הכלא וזאת כדי לקדם או לממן את פעילות ארגוני הטרור.

פעילותם של עורכי הדין נועדה בין היתר לאפשר העברת מסרים והנחיות עבור אסירי הארגונים לשם תיאום צעדי מחאה נגד שירות בתי הסוהר, לרבות תיאום שביתות רעב בין בתי הכלא השונים, ניסיון ייסוד ערוץ שידורי רדיו בין רצועת עזה לבתי הכלא, העברות כספים בין בתי הכלא וכן תיאום צעדים ארגוניים בין האסירים ומול ראשי הארגונים בכלא.

מדחת ושירין העסיקו את עורכי הדין בתקופות שונות בין ינואר 2012 למרץ 2014. מדחת אמר לעורכי הדין כי תפקידם יהיה לבקר את המחבלים בכלא, להעביר להם מסרים, לקבל את תגובותיהם ולהחזירן למשרד. סוכם כי בעבור כל ביקור יקבלו עורכי הדין סכום שנע בין 400-600 ש"ח וזאת בהתאם למיקומו של בית הכלא בו על עורכי הדין לבקר.

מדחת ושירין קיבלו את האגרות לאסירים מחוץ לכלא מגורמים השייכים לארגונים ברצועת עזה. לאחר מכן, העבירו את האגרות לעורכי הדין שהעבירו אותן לאסירים. לאחר קבלת התגובות מהאסירים, עורכי הדין היו מעבירים את האגרות למדחת ושירין שהעבירו אותן בחזרה לגורמים ברצועת עזה, לשם קידום פעילות הארגון. הנאשמים היוו למעשה גורם מקשר להעברת מידע בין הנהגות האסירים בבתי הכלא השונים, ובין הנהגת אסירי חמאס וג'יהאד אסלאמי לגורמים חיצוניים, במטרה לקדם את ענייניה של אותה הנהגה, ולאפשר את פעילותה.

תמורת ניהול המשרד, העסקת עורכי הדין, ביצוע הביקורים והעברת האגרות, קיבלו מדחת ושירין כספים ממשרד עו"ד הממוקם בעזה ומייצג את הארגונים. כספים אלו הופקדו בחשבונות בנק השייכים למדחת ושירין ומנוהלים ברשות הפלסטינאית.

בין החודשים מאי 2012 ודצמבר 2013, עת שהה מדחת בכלא, שירין ניהלה בפועל את המשרד, כך שעמדה בקשר עם עורכי הדין והעבירה להם את האגרות, שלחה להם סידור עבודה וכן שילמה את שכרם בעבור הביקורים.

לשם קידום פעולות ארגוני הטרור, עמד מדחת, בין היתר, בקשר עם אסיר החמאס עבאס אלסייד, אשר עד למעצרו שימש כראש החמאס בטול כרם. עבאס שפוט לעשרות מאסרי עולם בגין אחריותו הישירה לעשרות הרוגים ישראלים בפיגועי התאבדות, בין היתר הפיגוע במלון "פארק" בליל הסדר בשנת 2002.

עבאס גם משמש כיו"ר ארגון אסירי חמאס בבתי הכלא ומהווה איש קשר אל מול מפקדת הארגון מחוץ לכלא. עבאס הנחה את מדחת בדבר האסירים שיש לבקר, תעריפי הביקורים והמסרים שיש להעביר. בנוסף, מדחת ושירין עמדו בקשר עם אחמד אבו טהה, אסיר חמאס ששוחרר במסגרת עסקת שליט וגורש לרצועת עזה. טהה אשר הינו פעיל במסגרת משרד המידע לאסירים של החמאס, מסר למדחת ושירין הנחיות לתיאום הביקורים והעברת האגרות.

מדחת גם מואשם באישום נוסף של מתן שירות להתאחדות בלתי מוכרת (שתי עבירות) ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור. על פי כתב האישום, בחודש פברואר 2014 העביר עו"ד רג'ב אשר מקום מושבו בעזה והינו מייצג את עמותת "אל נור", שהוכרזה כהתאחדות בלתי מוכרת והוצאה מחוץ לחוק, שתי העברות כספיות לחשבונו של מדחת בסכום של 175,400 ש"ח. עו"ד רג'ב ביקש ממדחת להעביר את הכספים לעו"ד מחמד אל עבד שיצור עימו קשר. מדחת שלח את אחיו, בשתי הזדמנויות שונות, לפגוש את עו"ד אל עבד בירושלים ואחיו העביר לו את הכסף.