אורי אריאל
אורי אריאלצילום: פלאש 90

השרה הממונה על המשא ומתן המדיני, ציפי לבני, מתחה ביקורת חריפה על התנהלותם של בכירי מפלגת "הבית היהודי" על רקע כישלון השיחות עם הפלסטינים.

"בנט רק מחכה להזדמנות למנוע מאיתנו הסדר, אז תרשי לי לא לשמוח בשמחתם", טענה בתכנית "פגוש עת העיתונות" בערוץ 2.

על שר השיכון אורי אריאל שהכריז על בנייה בהתנחלויות אמרה "הוא ניסה לטרפד את מה שאני עושה יחד עם ראש הממשלה, התוצאה הייתה בעיקר שכל העולם טוען שאנחנו אשמים גם כשפעלנו בצורה ראויה, זה המחיר של הנוכחות של הבית היהודי בממשלה".

השר אריאל הגיב על דבריה של לבני עם צאת השבת "מציע לשרה לבני לדבוק בעצת חכמים סייג לחכמה שתיקה. החמאה מרוחה על ראשה של השרה לבני שקיבלה אשראי בלתי נגמר לעשיית השלום כולל שחרור מרצחים שפלים, נכשלה כישלון חרוץ וכעת מחפשת את מי להאשים חוץ מעצמה".

אריאל הוסיף "הנהי והבכי שלה על הבניה בירושלים וביהודה ושומרון הם לא יותר מדמעות תנין של מי שידעה עליהם מראש כמו גם הפלסטינים והאמריקאים", אמר.

ביום חמישי דווח כי ישראל הודיעה רשמית לפלשתינים על ביטול הפעימה הרביעית של שחרור המחבלים במסגרת המו"מ. בהודעה ממשרדה של ציפי לבני נמסר כי יש לבחון מחדש את המשך השיחות בהובלת מזכיר המדינה ג'ון קרי. "הסיבה לביטול הפעימה הרביעית של שחרור האסירים - הצעדים שנקטו הפלשתינים להכרה באו"ם.

התנאי המרכזי שהציגו הפלשתינים הוא התחייבות בכתב מראש הממשלה בנימין נתניהו המגובה בערבויות של האמריקנים, ולפיה הוא מכיר בכך שגבולות המדינה הפלשתינית יהיו בגבולות 1967 ושבירתה של המדינה הפלשתינית תהיה ירושלים המזרחית.

עוד מהתנאים שהועלו: שחרור 1,200 אסירים פלשתינים ובהם ראש הנתזים לשעבר בגדה מרואן ברגותי, מזכ״ל החזית העממית אחמד סעדאת ופואד שובכי איש הכספים של ערפאת. כמו כן דורשים הפלשתינים את הסרת ההסגר מעל רצועת עזה וביצוע יישום הסכם המעברים.