מקבל פנים. אבו מאזן בטקס במוקטעה
מקבל פנים. אבו מאזן בטקס במוקטעהפלאש 90

ארגון "שורת הדין" עומד להגיש כתבי אישום נגד בכירים פלשתינאים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

בעקבות חתימה חד צדדית על 15 אמנות בינלאומית מצד הרשות הפלשתינית כדי להתקבל לארגונים באו"ם, וכן בעקבות האיום המתמשך של הרשות הפלשתינית להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC), החל ארגון "שורת הדין" להכין כתבי אישום נגד בכירים ברשות הפלשתינית בגין מעורבות בפיגועי טרור.

במסמכים שיוגשו לבית הדין הפלילי הבינלאומי יטענו עורכי הדין מטעם "שורת הדין" כי הבכירים הפלשתינאים, כולל בכירי פת"ח וחמאס, עוסקים באחריות ישירה, בסיוע ובעידוד טרור כנגד האוכלוסייה האזרחית בישראל.

בשנה שעברה בחודש אפריל 2013, יצא ארגון "שורת הדין" בקמפיין ציבורי בישראל כדי לאסוף שמות ופרטים של מאות קורבנות טרור ישראליים שיכולים לשמש כקובלים בבית הדין הפלילי הבינלאומי. "שורת הדין" משתמש כעת במידע זה כדי להכין את כתבי האישום שלו נגד המנהיגים הפלשתינאים.

פעולות אלה של "שורת הדין" באות בעקבות מעשיה החד צדדיים של הרשות הפלשתינית, שבאו לידי ביטוי בכך שבשבוע שעבר חתמה על 15 אמנות של האו"ם וזאת כאשר המשא והמתן בין הישראלים לפלשתינאים החל להתמוטט.

מאז שדרוגה של הרשות הפלשתינית למדינה משקיפה באו"ם בשנה שעברה, מאיימים המנהיגים הפלשתינאים ללא הרף על ישראל שיבקשו בקרוב להיות חברים בבית הדין הפלילי הבינלאומי כדי שיוכלו להגיש תלונות בגין פשעי מלחמה כנגד קציני וחיילי צה"ל וכנגד בכירים ישראלים. טענתם של הפלשתינאים היא שההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית מהוות "העברת אוכלוסיה" או "טרנספר", ועל כן מפרים את סעיף 49 לאמנת ז'נבה.

עם זאת, ''שורת הדין'' מציינים, שכאשר "מדינה" מצטרפת כחברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי, סמכות השיפוט של בית משפט זה פועלת לשני הכיוונים. משמעות הדבר היא, כי בעוד שהפלשתינים יכולים להגיש תלונות בגין פשעי מלחמה נגד ישראלים על "פשעים" שבוצעו לכאורה בטריטוריה שלהם על ידי ישראל, באותו מטבע יכולים הישראלים והלא הישראלים שנפגעו בפיגועי הטרור הפלשתינאים ששוגרו מהגדה המערבית ורצועת עזה, להגיש תלונות בגין פשעי מלחמה כנגד מנהיגי אש"ף וחמאס.

קמפיין "שורת הדין" לבית הדין הפלילי הבינלאומי מזהיר את הנהגת הרשות הפלשתינית, שביום בו הרשות הפלשתינית תתקבל כחברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, עשויות להיות מוגשות כנגד בכירי הפת"ח והחמאס צונאמי של תלונות בגין פשעי מלחמה כנגד ישראליים.

לדברי יו"ר ארגון "שורת דין", עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, "למרבה המזל ראינו את הנולד, ומזה שנה אנו אוספים עדויות מנפגעי הטרור בישראל כדי שישמשו בסיס לתביעות בבית הדין הפלילי הבינלאומי. מאות רבות של נפגעי טרור יצרו עימנו קשר מאז אפריל 2013. היה ברור לנו, כי במקביל לפתיחה באינתיפאדה שלישית של טרור אלים, פנייתם של הפלשתינאים ל-ICC כנגד ישראל היא האופציה היחידה האמיתית שלהם.

"אנו מאמינים כי הצעות אלו לכתבי אישום הם האמצעי היחיד להרתיע את הפלשתינאים הממהרים לצאת ולהצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי בכדי להגיש כתב אישום נגד ישראלים בגין פשעים נגד האנושות. בשלב זה רק ארגונים לא ממשלתיים כמו "שורת הדין" יכולים לבצע פעולות נגד בכירים ברשות הפלשתינית בבית הדין הפלילי הבינלאומי", הוסיפה.