יוני שטבון
יוני שטבוןצילום: פלאש 90

במהלך דיון הפגרה היום (שני) במליאת הכנסת, ניסה ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) להקביל את עסקת פולארד ותגובת מפלגת הבית היהודי, לתגובת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט להתנהלות ח"כ יוני שטבון בחוק הגיוס.

"כל בית ישראל כואב את האכזבה שיהונתן פולארד, שהיה יכול להיות פה בליל הסדר, נשאר בכלא. היה נראה שהנה זה בא ובינתיים, כנראה שזה מוקפא. מי ייתן וייצא כבר עכשיו.

"ראש הממשלה צריך לעשות הכול כדי שזה יקרה. אבל בעוד 'הבית היהודי' מכנס 'סדר פסח' למען פולארד יש לי שאלה אליהם: יהונתן פולארד פעל בניגוד למדיניות מדינתו והפר את החוק למען עמו, למען אמונתו ולמען אחיו היהודים.

"גם יהונתן שטבון, עם כל ההבדלות הגדולות מכל הבחינות, הפר בסך הכל את החלטת מפלגתו, למען עמו, למען אמונתו, למען תורתו ולמען השקפתו הלאומית. גם הוא פעל בניגוד להחלטות המבישות של מפלגתו, הבית היהודי, והוא הצביע נגד הסנקציות הפליליות על לומדי תורה", הזכיר אייכלר."למה אתם רודפים אותו ומבקשים לחסל אותו פוליטית? הוא הציל את שארית הכבוד של הציונות הדתית בנפילתה לשפל, שייזכר לדראון עולם", תהה.

לדבריו, האמריקאים מתנהגים באכזריות ופוגעים בכל הזדמנות בפולארד, "אבל גם 'הבית היהודי' פועל נגד יהונתן שטבון, בכל מה שהם יכולים. הבטיחו לא לנוח עד שיחוסל פוליטית. מה אתם מצפים מהגויים האמריקאים, כשאתם מתנכרים כך לבני עמכם החרדים ולחבר סיעתכם יהונתן?!", שאל ח''כ אייכלר.  

"כמובן שאין דמיון למה שעשה פולארד לבין מה שעשה שטבון", הבהיר חבר הכנסת החרדי, "בהתאם לכך גם ההבדלים בעונש. שניהם בעלי השם יהונתן, יזכרו בהסטוריה, כל אחד בתרומתו לעם ישראל. אך אנשי 'הבית היהודי' חייבים להפסיק את החרמות נגד יהונתן שטבון. וכן, הם חייבים גם לאפשר לממשלה להביא הביתה את יהונתן פולרד", סיים אייכלר.