מתחייב. כחלון
מתחייב. כחלוןפלאש 90

שר התקשורת והרווחה לשעבר, משה כחלון, צפוי להודיע על חזרתו לחיים הפוליטיים.

"החלטתי לחזור לפוליטיקה, רק שעדיין אינני יודע באיזו מסגרת", אמר כחלון אך הודיע כי מפלגת הליכוד כבר אינה ביתו. "הליכוד של היום, יש לי קושי גדול לחזור אליו".

בראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות' מותח כחלון ביקורת על הליכוד. "השאלה היא מה זה ליכוד", הוא אומר, "הליכוד שלי באמת היה הליכוד של מנחם בגין, שיצג גם דרך חברתית: צמצום פערים, שיקום שכונות, שיקום חברתי, שיקום חינוכי. זה היה ליכוד פרגמטי, שידע גם לעשות שלום כשצריך. זה בשבילי ליכוד. אבל הליכוד הזה כבר לא קיים, היום יש לי קושי עם חלק מהדברים שקורים בו".

"ליכוד זה דרך, ליכוד זה רגישות חברתית, ליכוד זה חמלה, ליכוד זה אכפתיות לחלש. אבל הליכוד כבר לא שם, הוא סטה מהדרך", מוסיף השר לשעבר, "בשנים האחרונות הדגל החברתי של הליכוד התקפל, וזה חבל. קיפלו את הדגל הזה. פעם הוא נשא שני דגלים בגאון – חברתי ומדיני – והיום הוא נושא דגל אחד. אולי דגל ורבע''.

כחלון מבהיר כי "זה לא סוד שיש לי בליכוד גם הרבה מאוד חברים ששותפים לדעה הזאת, שמרגישים כמוני שזה לא הבית שהיה. זה תהליך שהתחזק מ-2011, והנושא החברתי הלך והתנדף. קרה גם משהו במרקם האנושי, שכל מיני גופים השתלטו על הליכוד כי הבינו שזו מפלגת שלטון וצריך להשפיע בתוכה. אני מדבר על הימין הקיצוני שהשתלט על הליכוד".

שר הפנים גדעון סער הגיב להודעת כחלון וקרא לו לחזור למפלגת הליכוד. "כחלון הוא חבר שלי, אנחנו נפגשים ומשוחחים גם בחודשים האלה שהוא לא בחיים הציבוריים", אמר סער בגלי צה''ל, "בפוליטיקה אין הרבה חברים, אז אני לא מתכוון להתפלמס עם משה כחלון. אני עדיין מקווה שהוא ימצא את דרכו חזרה לליכוד. זה מקומו הטבעי וביתו", הדגיש.