להמתין. השר אריאל.
להמתין. השר אריאל.צילום: פלאש 90

שר השיכון, אורי אריאל, התייחס בועידת הנדל"ן של "כלכליסט" למחירי הדירות, "בוועידה הקודמת היתה ספקנות. אני אומר לכם שוב שב-2014 המחירים ייבלמו וב-2015 יחלו לרדת".

אני עומד על המשפט הזה כבר חצי שנה. אתם והתקשורת תעקבו. יש חדשות, זה בסדר גמור. אבל באמת אתם יודעים טוב ממני שזו נושאת מטוסים, זו לא מכונית מרוץ שאפשר לסובב אותה מהר", הבהיר אריאל.

"השינוי הוא שאנו מביאים כ-3 מיליארד שקל לדיור - אם זה לא שינוי, אז תגידו מהו שינוי", אמר השר, "יש לנו שתי תכניות – הטבת מע"מ אפס ומחיר מטרה. אינני יודע מתי יהיה חוק מע"מ אפס. זה מצריך חקיקה ראשית, בכנסת זה יכול לקחת זמן ויהיו שינויים. מה שכן בידינו ואינו מצריך חקיקה – מחיר מטרה, והתכנית מוכנה להתחיל בעוד שלושה חודשים. תבחנו אותנו. בעוד שלושה חודשים נשווק אלפי יחידות דיור. יש פה זמן המתנה. השוק מסתכל לאן הולכים, אבל אנחנו נמצאים בסריה שלמה של דיונים כדי לטייב את ההחלטות. חייבים להשפיע על שוק הדירה שנייה, על משפרי הדיור. לא נצליח אם לא נכניס אותם לתוך התכנית. זה מה שנעשה".

על הכדאיות ברכישת דירה כעת אמר אריאל, "ילדיי שואלים אותי אם לקנות דירה כעת, תשובתי היא לא. אם יש בידכם להמתין – המתינו, אני אומר לכם. ואני חס וחלילה לא רוצה לפגוע ביזמים ובקבלנים. זו תקופת מעבר קשה, אבל זה ייתן לנו בשורות טובות בהמשך. כל זה בא על בסיס של יותר שיווק, הרבה יותר התחלות בנייה. הרבה יותר תכנון. אני הבטחתי לכם ואנחנו עומדים בכך. כל משרדי הממשלה והמנהל. תוכלו לבדוק בסוף השנה ותראו שיש עלייה בכל הפרמטרים מ-2013. מישהו רוצה שיהיה יותר? אני בעד. זה לא עגבניות שקונים במכולת. בתהליך ייצור הדירה יש לפחות 12 משרדי ממשלה. אין שום מוצר בשוק שמעורבים בו כ"כ הרבה גופים".

על המשא ומתן המדיני אמר, "בממשלת ישראל הנוכחית יש הסכמה של 100% שמי שהכשיל את שיחות השלום זה הפלסטינים. גם ארה"ב אומרת שהכישלון הוא בגלל חוסר יכולת החלטה של הצד השני להגיד מדינה יהודית. כך גם חושבים הארופאים, למרות שלא תמיד מבטאים זאת. אנחנו לא חייבים תמיד להאשים את עצמנו בכשלונות שעשו אחרים. הכישלון הזה רשום נטו על שמו של אבו מאזן שאינו מסוגל לקבל החלטות ולכן לצערי הוא לא פרטנר".