משה פייגלין
משה פייגליןצילום: פלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה פייגלין (ליכוד), מצטער על דבריו של איש הליכוד לשעבר, משה כחלון, שאמר בראיון לידיעות אחרונות כי הימין הקיצוני השתלט על הליכוד.

"הניסיון של כחלון לחבר בין הנאמנות לארץ ישראל לפגיעה בכלכלה זה ניסיון אומלל", אומר פייגלין, שבעבר נחשב מקורב לכחלון, בראיון לערוץ 7.

לדבריו, מי שאשם במצב הכלכלי והחברתי זה השמאל הקיצוני ולא הימין, "אם היום אין דיור בר השגה זה בגלל שלא בונים ביהודה ושומרון, ולא יהיה דיור עד שנשוב ונבנה ביו"ש".

"יש כאן הסתה נגד הימין" קובע פייגלין ומסביר, כי "צריך להאשים דווקא את השמאל שייצר כאן את תעשיית השלום ואת אוסלו, כי את התעשייה הזאת מממנות השכבות החלשות. הם ממנים את עזה, ואת הטילים, את הגדרות ואת השומרים בבתי הקפה, את זה השמאל הקיצוני הביא עלינו. תעשיית השלום שואבת עשרה אחוז מהתקציב של מדינת ישראל".

פייגלין טוען כי כחלון נפל קורבן לאסטרטג שהפיל אותו בפח, "הוא אדם חיובי שגם נאמן לארץ ישראל אבל מישהו כנראה הטעה אותו וזה לא יפעל לטובתו. כחלון מעולם לא עזב את הפוליטיקה והמבין יבין".

פייגלין מציין, כי כיום אין עוד עתודת קרקעות לדיור, מלבד הקרקעות ביו"ש, "הנקודה הבסיסית היא שקרקעות המדינה הולכות ונגמרות, ובתוך כמה שנים לא יהיו קרקעות בתוך הקו הירוק. היום לא תצליח לקבל אישורי בנייה לא בנגב ולא בגליל, זה נגמר. לך לנגב ותראה, יש שם או קרקעות של בדואים, או אזורים ירוקים או שטחי אש, עתודות הקרקע הולכות ונגמרות, ואין לאן ללכת חוץ מיהודה ושומרון ודרום הר חברון. לצערי במקום לחשוב על יהודה ושומרון, האקדמיה מתחיל לעסוק היום באפשרות של בנייה על כלונסאות על הים, בנייה הזויה לכיוון מערב".