חתימת שמו של האומן דני קרוון
חתימת שמו של האומן דני קרווןדוברות הכנסת

לאחר 50 שנה, באישור יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, נחתמה סוף סוף היצירה על ידי האומן דני קרוון, שגם השגיח על עבודתם של סתתים מומחים שחקקו על קיר המליאה את המילים "שאי שלום ירושלים", שם היצירה, בעברית ובערבית, לצד שמו של האומן.

כשהוקם משכן הכנסת הנוכחי לפני כחמישים שנה, נערכה תחרות בין אומנים ליצירת קיר המליאה ודני קרוון, אז אומן צעיר בן 34 בלבד, זכה לעצב את קיר מליאת הכנסת.

"הייתי אחוז התרגשות ולא ישנתי בלילות מרוב חרדה שמשהו ישתבש", מספר קרוון, "בשעתו, יושב ראש הכנסת הראשונה קדיש לוז לא אישר לחתום על היצירה מתוך מחשבה שכל מי שעשה משהו בבניין יבקש גם הוא לחקוק את שמו".

קיר המליאה הנושא את השם "שאי שלום ירושלים" מציג את העיר ירושלים, לצד המדבר וההרים הסובבים אותה. העבודה על עיצוב הקיר ארכה לא פחות משמונה חודשים והושלמה מעט טרם חנוכת משכן הכנסת ב 1966.

לאחר 50 שנה, תוקן היום גם עניין החתימה על היצירה. המילים "שאי שלום ירושלים" ושם האומן דני קרוון – נחקקו על קיר המליאה בעברית ובערבית.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי מדובר בסגירת מעגל. "מדובר באחת מיצירות האומנות המוכרות ביותר בישראל, בכל בית, יצירה שמופיעה מדי יום כמעט על מסך הטלוויזיה. אני שמח שיכולנו לסגור את המעגל – גם אחרי 50 שנה – ולאפשר חתימת האומן על יצירתו", אמר אדלשטיין.

מנכ"ל הכנסת רונן פלוט פגש את האומן דני קרוון וצפה בעבודת הסתתים. "עשינו היום תיקון שיישאר לדורי דורות. אני שמח שיכולנו לעשותו", אמר מנכ"ל הכנסת.

צילום: דוברות הכנסת