מטוס ה-C-130J הראשון נחת בישראל

מטוס C-130J סופר הרקולס הראשון עבור ישראל מתוצרת לוקהיד מרטין הגיע היום (רביעי) לבסיס נבטים של חיל האויר.

מטוס C-130J זה הוא הראשון שנמסר לידי חיל האוויר ביוני 2013 במפעלי לוקהיד מרטין במרייטה, ג'ורג'יה, שם יוצר. המטוס נשאר בארה"ב לצורך ביצוע שינויים לאחר הייצור והתקנות ישראליות מיוחדות.

"אני מרוצה וגאה להיות נוכח בתחילתו של עידן חדש בהיסטוריה של מטוסי ההרקולס בישראל", אמר ג'ורג' שולץ, סגן נשיא והמנהל הכללי של תוכניות C-130 בלוקהיד מרטין אירונאוטיקס, "במשך יותר מארבעה עשורים, מטוסי ה-C-130 של חיל האוויר הישראלי ביצעו משימות הומניטאריות אגדתיות ומשימות לשמירת השלום. הצי הישראלי החדש של מטוסי C-130J סופר הרקולס מספק יותר עוצמה, גמישות ויכולת, שמתאימות להשתקפות השם שניתן לו – שמשון".

ישראל הזמינה את מטוסי ה-C-130J שלה במסגרת חוזה מכירה צבאית למדינה זרה (FMS) שחתם משרד הביטחון הישראלי עם ממשלת ארה"ב. זוהי ההעברה הראשונה של C-130J שהוזמן עבור חיל האוויר הישראלי, שמפעיל מטוסי C-130 מסורתיים מאז שנת 1971.

שש עשרה מדינות בחרו ב-C-130J סופר הרקולס כדי לענות על צורכי התובלה האווירית שלהן. ה-C-130J הוא הסטנדרט שלפיו נמדדים כל מטוסי התובלה האחרים מבחינת זמינות, גמישות ואמינות. מטוסי C-130J פרוסים כיום בשתי זירות לחימה בעולם, שם הם מופעלים בקצב גבוה מאוד, ביעילות ובאמינות.

בפעילות לא מלחמתית – שמתבצעת גם היא בסביבות קשות – מטוסי ה-C-130J הם לעתים קרובות הראשונים שמגיעים במשימות סיוע הומניטאריות כמו חיפוש והצלה, כיבוי שריפות מהאוויר בארה"ב, והעברת משלוחי סעד לאחר רעידות אדמה, סופות הוריקן, טייפון וצונאמי מסביב לעולם.

מפקד חיל האוויר