"המשטרה עושה הכול להפליל את היהודים ביו"ש"

בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים היום (חמישי) המשך דיון ושמיעת עדויות בפרשת תקיפת המסתערבים בסוסיא.

עו"ד יצחק בם, המייצג את אחד הנאשמים מטעם 'חוננו', אמר היום לערוץ 7 ,"הרושם שמתקבל ממהלך הדיון הוא שהמשטרה פעלה על דעת עצמה תוך תאום לקוי עם הצבא ומתוך מגמה להפליל את תושבי חוות הר סיני בכל מחיר".

בם מזכיר את תחילת פרשה סוסיא "לפני כשנה וחצי השתמשה המשטרה לראשונה בשוטרים המחופשים לערבים על מנת לנסות ולמשוך אליה מתיישבים מחוות הר סיני שליד סוסיא בדרום הר חברון ועל מנת לעצור אותם. המשטרה בחרה מיקום מאד בעייתי שבסמוך אליו נרצח יאיר הר סיני הי"ד, ומיקמו שם שני שוטרים מחופשים לערבים ובלי עדר - דבר שעורר חשד אצל התושבים".

"היום העיד קצין אג"ם של החטיבה בפני בית המשפט שהתסריט האופטימאלי הוא שרבצ"ץ מקפיץ כוח צה"ל אך בפועל הרבש"ץ התקשר מספר פעמים לחמ"ל של הפלוגה ואמרו לו שהכול תקין והכוח לא יוקפץ. בסופו של דבר הגיעו תושבי האזור שחשדו בשוטרים המחופשים וראו שלצבא זה לא מזיז וניסו לסלק אותם בכוחות עצמם, לו היה תיאום בין הצבא למשטרה האירוע לא היה קורה", אומר בם.

הוא הדגיש כי מדובר בפרובוקציה משטרתית כנגד תושבי חוות הר סיני שנעשתה ללא תיאום עם הצבא, "אין לי צפיות מהמשטרה אבל אני מצפה שמי שאחראי על המשטרה - הדרג המדיני יסביר לתושבי ישראל מדוע המשטרה עושה הכול על מנת להפליל את היהודים ביהודה ושומרון".

נציין כי במהלך הדיון קצינים במשטרה הודו כי פעולות מסוג אלה של 'שוטרים המחופשים לערבים' נמשכים אך ברובם ללא הצלחה.